Suppegjøk med kjeften i lås.

Jeg har jo alltid vært glad i suppe, men stort sett brukt de enkle posesuppene. Men jeg hadde ikke det i tankene når jeg gjorde en halv salto og smelte haka i spisebordet for noen uker siden.

Men da endte jeg opp med dette gliset. Jeg traff en dame på en butikk på lørdagen, og hun  satte prikken over I’en: “Du ser for jævlig ut….” Ærlige utsagn skal man sette pris på 😀

Men da havnet jeg fort over på “Vann og suppe”. Men nå er det jo sånn at skrotten må ha litt næring også, så kreativiteten økte proporsjonalt med tiden med lås på kjeften.

Tomatsuppe med egg er jo godt, men hva når eggene ikke kan spises som normalt? Jeg spiser jo normalt mye hjemmebakt brødmat til frokost og kvelds.


Men fiber kan inntas på flere måter… havresuppe og bygg gryns suppe med svisker og rosiner og gjerne aprikoser er herlig 🙂 Selv med en heftig omgang med stavmikser, så må jeg sile suppa. Jeg kan forsikre om at å bruke ”kjeften” som sil ikke er spesielt behagelig 😀 

Men man må jo ha litt variasjon, særlig i middags maten…. Ertesuppe i sånne ”struller” er godt. Og stavmikser forvandler pølser til sugerørformat på ”notime”. 

Fiskesuppe er jo slett ikke å forakte, og tar man bilde av innholdet først, og bruker fantasien når man suger inn maten så blir det perfekt 😀



Grønnsakssupper i ulike varianter er jo bare knallgodt, gjerne med smakstilsetninger som bare fantasien begrenser. Her er eksempel fra blomkål, men har prøvd mange forskjellige. Og frosne grønsaker som spinat er perfekt.

Kveldskos er ikke å forakte, men det går hardt på sugerørene 😀

Kanskje man skulle åpne Suppekjøkken i sentrum til våren 😀 Men da dukker vel mat tilsynet opp og gir meg en på kjeften 😀

 

Ha en vakker søndags kveld 🙂

22 kommentarer
    1. STakkar 😮 Det der er jammen ikke gøy, men jammen fint du er blitt en slik kokk etterhvert. Det blir kanskje Suppe-krigen du stiller opp i da, og ikke Kake-krigen… 😀

    2. Galgenhumoren har hjelpt no’ så mange ein, – når kjeften ikke kan tas i bruk som vanlig! Måtte jo le da, sjøl om det egentlig er litt tragisk! Tenker det blir deilig den dagen gitteret kan tas bort. Du får vel ikke sagt så mye heller så lenge det er slik fatt? Du må i så fall snakke mellom tenna! 😉

    3. Ufff..det ser ikke godt ut!! herlighet så ille..Ja du er nok glad i stavmikseren din nå ja..men det ser ikke mye appetittelig ut mye som blir mosa…Vi mosa til mannen en periode og guri han ble lei..og syns alt smakte likt til slutt..Riktig god bedring!!

    4. Huff, jeg fikk umiddelbart vondt i kjeven. Følelsesmenneske jeg 😉
      Men klart, man må være kreativ når man har fått sydd igjen munnen. Synes det ser ut som at du klarer det veldig bra 🙂
      Masse god bedring 🙂

    5. Jeg er litt sånn av og på bloggen innimellom, og har ikke fått med meg alt som skjer. Hva har skjedd med munnen din? Har du vært utsatt for en ulykke?
      Suppe er veldig godt, men ikke hvis det blir for mye av det!

    6. Vera Lynn: Jeg kom inn fra drivhuset og det ble vått på gulvet.. sklei og slo kjeven i bordet og knakk kjeven på høyre side 😛 Men det går bra 🙂 Er mye til og fra her også for tida 🙂

    7. karidansen: Leer,, ja det er faktisk det verste,, å snakke, om jeg ikke skal ta med nysing eller å spytte 😛 Men man venner seg med det aller meste 😛

    8. AU! Ser IKKE godt ut – men humor har du, så man kunne jo heller ikke la være å le mens man leste om samtlige suppevariasjoner og din kreativitet på matfronten disse dager! Håper virkelig at alt gror som det skal i kjeven!
      Ønsker deg GOD BEDRING!

    9. BareMonica: Takk for omtanke 🙂 Det går seg til helt sikkert 🙂 Et par uker til så skal kjevelåsen ut. Så da får jeg prøve å slamre med kjeften å se om den funker 😛

    10. Må si du er kreativ da Jan, og finner de mulighetene du kan, når uhellet først var ute.. 😉
      Kan ikke si at jeg synes det “ser bra ut”, og jeg kan på en måte skjønne utsagnet; “du ser for jævlig ut”, selv om jeg kanskje hadde pakket det inn litt mer, selv! <3
      Håper du er bedre NÅ, og hvis ikke, at du blir det snart, veldig snart!! <3 God klem

    11. EtVennligPuff: Smiler og takker 🙂 Der kom du meg litt i forkjøpet når jeg svarte på erten min 😀 Det går så bra så, men jeg er så fullpakka med selvironi at det aller meste av omtaler tar jeg som velsignelser :O Klem

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg