Hull i hull kan bli til gull..

Nåja, det var vel å ta litt vel i. Men når man i ekteskapet finner på å leke seg sammen med hull, så kan det jo bli både “gull og grønne skoger”.


Nei det var nok ikke sånne hull i gullmynter det var snakk om. Men et ganske annet og velkjent fenomen…

Just presis, hull i sokker og ull lester som vi sier på våre kanter.

Nå må det jo innrømmes at det er mange år siden det var snakk om “Stopp sokken” her i huset. Det har vel blitt med oss som med mange – “bruk og kast metoden”.


 

Men her en vakker dag så hadde vi sånn sorteringsdag av sokker. Sånne sokke som hadde inngått skilsmisse i vaskemaskina og blitt enslige.

Det ble jo en knallsuksess for masse “Sokke ekteskap”. Sånt blir det “gull”av, men sånne sokker med hull får hvile i fred.

Men midt i sokkefloraen var det også flere par med hjemmestrikka lester. Og de var ikke i riktig samme forfatning som da de var ny…

Og da fant min kjære og jeg på en felles syssel og artig ting, og lette og fant….



Her er det ikke fargevalg som er viktigst, og heller ikke kunstsømmen.

Nei, både stunden og resultatet i fullt brukbare sokker og ull lester var jo “Gull” verdt.

Siden det ennå er skaresnø ute, så minner det meg om da jeg var guttunge og skaresnø. Jeg tok på meg alt jeg fant av ull lester og løp så lett som fuglen på skaren. Men det ble ikke mye gull å få da jeg kom hjem til mamma etterpå. Så jeg skal ikke la meg friste til det en gang til 🙂

Men dette var moro og anbefales 🙂 Men vi må kanskje ha noen flere artige farger på lur 😀 Ha en herlig sokkefri vår og sommer 🙂
 

16 kommentarer
    1. Mange år siden jeg “stoppa”sokker…men veldig lurt når de ellers er like fine.. bra dere koste dere med jobben :)) Skareløping i sokkelesten har jeg vel ikke prøvd før..hehe… Kos deg med helga :))

    2. Ja hjemmestrikka sokker de må stoppes..mens kjøpesokker..de går rett i søpla..eller som her..så blir de hundeleke…knyter sammen mange hullete sokker så blir det en fin draleke..Deilig med opprydding i sokkehaugen!! ha en god kveld!

    3. En ting jeg alltid har lurt på..!? Hva er det egentlig vaskemaskinen gjør med alle disse sokkene hun(?) stjeler?? :-p 😉
      Jeg bruker ullsokker absolutt hele året, også på sommeren, fordi jeg alltid fryser så lett på bena. Der har du meg altså, ullsokker og bikini.. :-p
      Moren min har funnet ut at hun heller strikker nye til meg, fordi det er ingen vits i å bøte… God helg! 😉

    4. Hmmm – det var en flott “jobb” å få gjort – og alt er jo morsommere når en gjør det sammen – selv å stoppe sokker! 🙂 Morsomt innlegg – du skriver så jeg blir rivi med!

    5. Så bra du hjalp til! For det er litt arbeid med å strikke, og kjedelig å kaste “bare fordi” det kommer hull under sålen…
      Jeg anbefaler hermed et garn som heter sterk å strikke labber/sokker med….

    6. EtVennligPuff: Tusen takk 🙂 Og vi lurer på akkurat det samme 😛 Vi har til og med med oss ull sokker til syden 😀 Har vært fraværende her en stund av ulike grunner 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg