Søppel på ville veier…

Vi sorterer søpla i mat, glass/metall, plast, papir og resten i restavfall. Men det har gått greit å holde styr på dette.

Men så skulle det skiftes transportør, og med det nye hentetider. Og vi lasta ned app og nye kalendere og printa ut.

Men i sånne store omlegginger så kan det jo gå feil.. For søpla vår venta og venta på bilen.

Og jeg som syntes naboen surra fælt med datoer for å sette ut søppel, men den forsvant jo. Men omsider så fikk vi ordnet i dette og fikk rettet opp feilen. Og den til høyre er den rette 😀

Så vi fikk ta turen oppover på Miljøtorget for egen maskin denne gangen.


Der er de vennligheten selv, og ikke et vondt ord å si om renovasjonsopplegget. Da er det mange andre man kunne brukt en del “styggord” om.

For på turen hjem så var man jo litt “søppelfokusert” i blikk og kameralinse. Og dette lå i veikanten like ved innkjøringa til vårt vakre sentrum,  

Og rett på andre siden av veien, så hadde jaggu synderen tatt seg bryderiet med å henge søpla opp i et tre.

Denne standhaftige blomsten blir jo sett på med argus øyne av mange. Men jaggu tar den seg penere ut i veikanten enn søppel. For den hører hjemme der 🙂

Ha en nydelig og søppelfri helg 🙂

11 kommentarer
    1. Ikke bare bare den søppelsorteringa.. men viktig å tenke på miljøet så vi sorterer og kaster der vi skal.. at noen får seg til å kaste fra seg i naturen og grøftekanter..og til og med henger det opp i trær..haha.. er for meg helt merkelig.. Hestehoven minner om barndommen så den liker jeg :)) Kos deg med lørdagen :))

    2. Hmmm – ja det var jammen litt forskjell på de to kalenderne.. godt dere har kommet i rute nå! Jeg kjenner at det er surt å se all søpla som er slengt rundt… mye av det… knurr. 🙂

    3. Ikke bare, bare når det blir forandring i slike dagligdagse ting! :o)) Søppel ja, det flyter både her og der. For ikke å snakke om drittposene etter bikkjene! Jeg gremmes på vegne av alle de slappe hundeeierne som enten bare lar dritten ligge, eller, enda verre, tar det opp i posen og kaster den i veikanten. At det går an!!

    4. Jeg kaster ikke søppel på veien altså, men kan ikke skryte av å være veldig flink med sortering..FOR dårlig system for å å kunne gjennomføre foreløpig i byen her synes jeg ..

    5. frodith: Ja det må være et system som funker, det er det her 🙂 Vi kunne nok ha sortert ut litt mer plast fra restavfallet: Men det går jo mye vaskemiddel og varm vann og tid og vaske alt rent 🙂 Og nå ser jeg hvor lenge siden det egentlig er siden jeg var innom bloggen…

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg