Ser man det man tror, eller ?

Vi har jo ikke alltid hatt apotek på dette lille stedet. Men nå begynner det å bli mange år siden vi fikk et fullverdig sådant. For ikke lenge siden så flyttet de inn i nye lokaler her, og det var kanskje derfor jeg la merke til “feilskriving” de luxe.

Jeg har gått rundt å tenkt at det var resepter det var snakk om….

Reseptur, den del av et apotek hvor legemidler på resept lages i stand.

Men takk og pris for at vi har Google nå for tiden. Og der finner man forklaringen i “Det store Medisinske Leksikon.

Tenk at man har sett seg “blind” på Resepter så lenge. Kanskje det skulle stått “Kølapp til Resptur” på denne ? 😀 Nå var nå det en spøk da.

Men av og til så må man trekke kølapp enten man skal innom “Resepturet” eller ikke. Selv om man har rydda i medisiner til jul og skal kvitte seg med gamle piller på en forsvarlig måte.

Men jeg måtte gni meg i øynene enda en gang da jeg passerte skiltet ved inngangen.

Her var det lett å tro at man var kommet inn i feil butikk.

Og vi menn er visst i skuddet.

Men “Hun” er jo ikke helt forsømt heller..

Men det stoppet ikke der gitt, her er selv ikke “De små” glemt.

For ikke å snakke om “Nyterne”, som setter smaken i sentrum.

Man skulle jo tro at de mer “Usunne Fristelser” glitret med sitt fravær, men neida 😀

Om det er “Strømpegaver som er i tankene, vet jeg ikke – men mangler du “Strømper” så blir det en råd. Og her kan man skimte litt av de mer tradisjonelle produkter, som kan være greie Strømpegaver også.

 

Så kan man jo selvfølgelig diskutere om “Alle bør selge Alt” – men den diskusjonen tar ikke jeg her 😀  PS – dette er ikke et sponset innlegg, så det så. Det er ingen av mine blogginnlegg. 

 

#apotek1 #resepter #reseptur #rognan #slipen1 #helseog godter

8 kommentarer
    1. Hehe, ja de har fått en stor del andre ting på apoteken ja ;P Føler meg litt rar om jeg går dit for å handle julegaver altså 😛 Men de har jo så klart mye fint der 🙂 Men kanskje dette burde blitt samlet på en litt annen butikk ;o Eller så kan det jo hende de tenker på den forebyggende effekten for sykdom de enkelte tingene har ;P Kjøp tøfler og sokker på apotektet for å holde føttene varme i vinter, for å unngå å bli syk ;P

    2. Hehehe……………. ja nå får man kjøpt det meste på de fleste butikker, om det er en reseptur et apotek eller en bokhandel…………
      Jeg har faktisk kjøpt julegaver på apoteket 🙂 Varme og gode plagg…………… poser med kaffe og sjokolade og diverse ………………… fordi jeg har vært innom apoteket for medisiner og kommet ut igjen med impulskjøp fra hyllene der 😀

    3. Aldri sett det ordet før jeg..men da vet jeg betydninga nå :)) Ja apotek har begynt å selge litt av hvert de..men sjelden jeg “handler” der altså.. :)) Kos deg med kvelden og uka videre :))

    4. Etdiktomdagen: Ikke sant 😀 er jo sånn det fungerer. Er som å gå inn på Europris uten å trenge noe som helst,, og komme til kassa med en handlevogn full av ting du kanskje egentlig ikke trengte 😛

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg