Når de gamle tar laus for alvor…

Nå har vi gjort det! Jada, jeg vet jeg har blogget mye om vår tre ukers tur. Men det kan være greit å ta et tilbakeblikk mens inntrykkene er ferske. Ikke minst for egen del 😀 

Det begynte med å kjøre rett fra “vinter til sommer”, men med en smule biltrøbbel. Ikke si det til noen, men dette bildet er tatt på en annen tur i mai.

Nå er det 120 mil ca til Oslo, så vi tar ikke sjansen på å kjøre i et strekk. Det ble overnatting på Scandic Hell både på sør- og nord tur. De er jo blant annet kjent for sine overdådige frokoster.

Selv med GPS så er det spennende å kjøre i Oslo byen, og dessuten er ikke GPS’en like oppdatert over alt. Men vi fant frem til første stoppen, Radisson Blu Plaza.

Jeg har jo blogget siden 2015, så da får man noen bloggere man følger og kommenterer. Dette er bloggere som har dette som en hobby med ulike vinklinger. Det klaffet sånn at det var planlagt et treff i Oslo.

Du kan lese mer om bloggtreffet ved å klikke HER.

Et høydepunkt på turen var uten tvil Elvis i Oslo Spektrum. Spektrum er stort, Elvis er større.

Pricilla og Det Tjekkiske symfoni orkester og et herlig kor, fikk oss nesten til å glemme at Elvis har vært død i over 40 år.

Dagen etter så bar det avgårde med Kielferga. En tur vi begge er veldig glad i. For oss er det viktigste å være sammen og bare kose oss. 

Været var med oss hele veien. Du kan lese mer om denne turen ved å klikke HER.

Etter Kiel, bar det til sønn og familie utenfor Oslo. Men vi hadde jo billetter til “Omkampen på Ullevål”. Og når de gamle gutta fant frem til Ullevål, så måtte jo jaggu vi også klare det.

Du kan lese mer om dette der “Ballen er like rund for alle”, ved å klikke HER. Etter noen dager så bar det inn i det innerste av Telemark, til Dalen.

Dalen er jo blant annet kjent som endestasjon for Bandak kanalen, og ikke minst for sitt særegne hotell – som legendariske Åge Samuelsen “fikk liv i”. Her er min kjære kone og søster i ivrig prat.

Telemark er vakkert, og i Vesaas sitt rike. 

Du kan klikke deg inn HER og/eller HER for å se på et par vakre hager i familien min.

Eller HER og/eller HER for å snuse litt på næringslivet.

Nå skulle man tro at nok var nok. Men neida. “Rosinen i pølsa” gjenstod.

Vi ble sterkt frarådet å kjøre sjøl opp til Fornebu og Telenor Arena. Men det gikk Shuttlebus tur/retur like ved hotellet vårt.

Det ble en mektig opplevelse, for å si det mildt. Freddy Murphy ble en legende, men Queen med Adam Lambert var stort, rett og slett.

HVIS det er noen som har giddet å lese seg gjennom helt til hit, så takker jeg for følget 🙂 Jeg lover at neste innlegg skal bli litt kortere 😀 

 

#dalen #telemark #åmot #dalenhotell #dalenhandelslag #hoslise #elvisinconcert #queen #queenandadamlambert #adamlambert  #oslospektrum #telenorarena  #utpåturaldrisur 

14 kommentarer
    1. Det var kjempefine bilder du har tatt 🙂 Ser ut som du har kost deg ja 🙂
      Jeg elsker musikken til Queen, og for noen år siden var jeg med i prosjektkor hvor vi sang Queensanger. Med oss som solist hadde vi Åge Sten Nilsen . Det var en kjempestor opplevelse å være med på 🙂
      Ønsker deg en kjempefin torsdag 🙂
      Purr, purr, fra Toril og kattene

    2. Dette var et meget flott innlegg. Dere har virkelig opplevd mye på denne turen.
      Fint å se at dere har kost dere 🙂
      Jeg har stor tro på at det blir flere turer på dere to nå i sommer. Gleder meg til å se det dere opplever.
      Ønsker deg og kona en fin dag <3

    3. Leste alt, med glede. Herlig å se hva dere har opplevd på kort tid. Sikkert minner for livet for dere. Koselig med sånne turer. Nyt dagene, for nå kommer sommeren! 🙂

    4. Fint med en oppsummering av opplevelser fra turen :)) Jeg har aldri vært i Telenor arena selv om det ikke er så langt dit fra oss..men det var nok en flott opplevelse :)) Og bloggtreffet vet jeg jo litt om fra før..:)) Klem fra meg :))

    5. annebe: Tusen takk 🙂 Det blir litt lang avstand til scena fra sitteplassene, og de “stolene” gir ikke mye hvile til rompa, for å si det sånn 😀 Klem tilbake 🙂

    6. natheless: Tusen takk.. det er minner for livet 🙂 Ja vi får satse på at sommeren kommer. Det er noen som begynner å bli litt værsjuke her oppe 😛

    7. Toril sin hverdag med musikken: Tusen takk 🙂 Kjempeherlig å være med i prosjektkor. Jeg har vært med en gang med stoff fra musicals. Det var en stor opplevelse 🙂 Ha en flott dag 🙂

    8. Jeg gadd! Fin reise, med ulike opplevelser. Du tok fine bilder under bloggertreffet, så jeg anbefalte din blogg etterpå. Jeg fikk ikke tatt så mange ok bilder den dagen, men jeg har fine minner om dagen! Har prøvd lampa jeg fikk av deg! Kjekt med solcelle-lampe – og omtenksomt gjort å spandere lys på alle damene! 😀

    9. karidansen: Det er bare å stjele bilder til meg 😀 Minner er gode å lette å bære 🙂 Det var en impulshandling det med lampene 🙂 men moro at de falt i smak 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg