De vandret med freidig mot..

Nå er jo risikoen stor for å bli kalt en latsabb etter dette innlegget. Men det får jeg tåle, for det er jo ikke så veldig langt unna sannheten. Selv om jeg har alibi denne gangen 😀

Porten har minstemann åpnet og venter utålmodig.

De andre begynner å bli klare for tur. Ja, min kjære er jo også bare i avskjedskomiteen. På dette tidspunktet så trodde alle at turen fra Unstad til Eggum bare tok 1 time, men der tok vi feil. Sky er veldig utålmodig etter å komme avgårde!

 

Men et gruppebilde ble det tid til….

Så kunne mamma/farmor vinke godturogværforsiktig 😀

Hadde vi lest nøye og tenkt litt, så hadde vi nok skjønt at turen kom til å ta mellom to og tre timer fra Unstad til Eggum.

Unstad er jo kjent over hele verden i Surfing miljøet. Bare sjekk HER om du vil. Vi har vært der på uværsdager, og det er ganske heftig.

Nå har også toalettforholdene blitt mye bedre! 

Men vi kan jo ikke stå her og kope, vi skal jo til Eggum for å hente gjengen vår! Så vi gjør som vi blir bedt om og stenger pent etter oss!

Eggum er jo også kjent blant masse turister, ikke minst for å se på midnattsola. Det har jeg jo vist i et annet innlegg, klikk HER om du vil se.

Det finnes mye informasjon på nettet, så klikke HER om du har lyst å vite mer. Det er en fin liten kafè der også, med mye godt og herlig service.

Men vi er mest spente på når gjengen vår kommer, og speider så langt som vi kan se.

Vi tusler litt bortover stien, men slår oss til ro med at de kommer når de kommer. Jeg glemte jo helt å ta bilder når de kom.

Men etter 2, 5 timer så var de glade for å være i mål. …og ikke minst stolte!

De hadde jo spist litt underveis, men det var kjærkomment med litt mat på kafeen på Eggum. Hvor yngste sønnen befant seg når jeg tok dette bildet, er jeg jaggu ikke sikker på. Kanskje innom for å hente resten av maten.

Min kjære og jeg var jo tilbake på Eggum noen dager etterpå. men da i et helt annet ærend! Ikke lett med mobilkamera og reflekser.. Men bare for å gi et inntrykk 😀 

 

Tekst og bilder: Jan E. Håkonsen/Dedicat.

 

#eggum #unstad #lofoten #utpåturaldrisur #tursti #naturopplevelser

22 kommentarer

Siste innlegg