Sommerminner – Søtmonsens konkurranse

Det dukker opp en og annen konkurranse på Blogg.no sånn med jevne mellomrom. Det er jo både spennende og artig. Nå er det Søtmonsens tur – klikk og se HER. “Mine Sommerminner” – det er jo faktisk en grei oppsummering ikke minst for en selv.

Sommeren i nord kom jo “aldri”, vått og grått. Første året på lenge uten drivhus, og første sommeren etter at min mamma døde. Mamma kommer aldri tilbake, men sol og regn kommer og går om hverandre.

Vi måtte liksom “kjenne” på det å være fri og frank å bare stikke avgårde hvor vi ville.

Da er det godt med litt stor bil så vi kan lempe inn uten å tenke plass i det hele tatt, på godt og på ondt. 

Når vi ser oss litt tilbake så har det blitt en “Bil/Hotell” sommer. Men med solide innslag av fokus på familie og kultur. Etter en mellomlanding på Hell, ble Oslo Plaza utgangspunkt for våre første opplevelser.

Skjønt den aller første opplevelsen var jo en egotrip, hvor “bloggefanatikeren” skulle treffe likesinnede! Det ble noen trivelige timer, men jeg klarte å rive meg løs 😀 Resten av kvelden koste min kjære og jeg oss på Aker brygge og på hotellet.

Kanskje en av de største opplevelsene på denne turen, var dette. Det var en fantastisk opplevelse å bli guidet gjennom Elvis sin musikk av Pricilla.

Til tider følte vi det som kongen selv var til stede. Det var stort og satt lenge i kroppen. Dagen etter bar det utover Oslofjorden med Color Magic, eller var det Fantasy ? 😀

Det er i alle fall en tur vi anbefaler, og som vi har tatt mange ganger. Dette er et glimt fra dekket når sola går ned på hjemtur. 

Men vi har jo familie i sør. Det er bare så herlig å besøke de.

Nå er vel ikke mat det eneste som står i hodet på oss da, men det er kjempekoselig å gå ut og spise sammen noen ganger. Men en smule konsentrasjon er jo tydelig nødvendig før viktige valg skal bli tatt 😀

Min eldste søster og jeg er de eneste igjen av en søskenflokk på fire. Det ble derfor naturlig å ta turen opp til Dalen i Telemark. Når jeg ser min kjære kone og søster fremfor ærverdige Dalen hotell, så kom jeg på at jeg har glemt å blogge om hotellet.

Der hadde vi noen fine dager og så så mye hage at jeg glemte mitt skamferte drivhus hjemme.

Vi måtte svinge innom Oslo en tur til før vi dro nordover igjen. Først en trivelig dag med våre i Lillestrøm. Vurderte sterkt å bytte bil der…. 

Men min ansvarsbevisste sønn dro meg med for å kjøre villstyringen ut av sinn og skinn…

Opplevelsen kommer ikke helt i rett rekkefølge her, men det trenger ikke dere som leser å vite. Det viktigste er at de hendte. Som omkampen mellom Brasil og Norge, og det gjorde ikke så mye at Norge tapte den. Som blogger tar man jo mange bilder. Men jeg slo fort fra meg tanken på sånne linser som pressa stilte med. En liten gammel gubbe med så stort utstyr??

d

Den siste store opplevelsen i Oslo før vi vendte nesa hjemover var dette. Det var utrolig fasinerende å se enorme Telenor Arena bli fylt av folk. Men det var fantastisk å oppleve Queen live med sine nye solist Adam Lambert.

Men alt har en ende, også denne opplevelses turen på Østlandet. Men var det slutt? Neida, hjem å pakke om for to fantastiske uker i vakre Lofoten.

Der fikk vi besøk av den andre halvdelen av våre sønner og familie. De imponerte med å gå turen fra Unstad til Eggum.

I skrivende stund så er vi i Skellefteå. Vi skulle ha en tre fire dager her før å lade opp litt til høstens utfordringer. Hit hadde vi våre første ferieturer med ungene da de var små, og vi føler oss alltid velkommen hit.

I morgen tidlig så drar vi hjem, og det ble 8 dager her. Men det kan jo aldri bli for mye av det gode, kan det vel 😀 Det forteller jo dette bildet alt om. PS jeg har laget mange blogginnlegg fra denne turen, så det er bare å lete i arkivet 😀 

 

#radissonosloplaza #oslospektrum #bloggtreff #ullevål #omkampen #elvisinconcert #telenorarena #queen #adamlambert #visittelemark #dalenhotell #visitlofoten #urecamping #visitskelleftea #visitvasterbotten #qualityskellefteastadshotell 

18 kommentarer

Siste innlegg