Sopperim

En sopp plopper opp, som ligner en ,, ehh, topp.

Denne er flat, men kan den bli mat? 

Ikke vet jeg, jeg kan ikke gjette.

Ikke en gang om flere som dette. 

Hva med denne, med V tegn og seier.

Kan det bli stuing og suppe og greier?

Hoff, min kunnskap som er så mager.

Det vrimler av sopp i alle hager.

Ojj, det ringer på døra -å se!

Se hva venner de kommer med!

Dette er slett ikke noe tull.

Selv jeg kan se det er skogens Gull.

Jeg ofrer en tannbørste splitter ny.

Og børster og børster uten et kny.

River de sund med nennsomme hender.

Ingen sopp skal skjære tenner.

Kvier meg litt for å få de i panna.

Kan soppeguder bli dritt forbanna?

Duften brer seg, og pirrer ganen.

Jeg er jo stolt som selveste hanen!

Det var ikke meg som lette og fant.

Latsabben var på en annen kant! 

Men takk skal den ha, den som har “giddi”!

Og det er jo ingen andre enn Bibbi!

 

PS Man skal ikke tulle med språket når det gjelder lærere, så for sikkerhets skyld så har jeg “sakset” dette fra Wiktionary, så jeg er “nesten” innenfor:

å gidde – gidder – gadd – har giddet (Bokmål/Riksmål)

å gidde – gidd – gadd – har gidde (Nynorsk)

#sopp #mushroom #skogensgull #kantarell 

 

20 kommentarer

Siste innlegg