Når blomster tenner…

Nå ble det noen dager siden jeg blogget sist, og la igjen en liten “ert” om hva det kunne være jeg beskrev.

Dette var et viktig bilde, men for å friske på hukommelsen – klikk HER.

Nå skal sannheten åpenbares. Saltdal Mannskor trengte assistanse til pynt/dekorasjoner under sitt Sangerstevne denne helga. Samtidig skulle “hovedpynten” på hvert kor sitt bord, være en gave fra Mannskoret til koret. Dette fikk Blomsterdekoratørlinja på Saltdal Videregående skole full tenning på og tok som en utfordring i sin undervisning. 

På lørdag troppet jeg opp for å hente  “resultatet av oppgaven”. Det ble full bil både på meg og lærer/ansvarlig for linja.

Jeg må si at jeg ble både rørt og imponert! Her er scenepynten. Merk at oppsatsen til venstre fikk vi velvillig låne av Blomsterhuset på Rognan.

En litt nærmere titt. Lyset yter dessverre ikke sitt beste til bildet.

Men så var det bordpynten. Dette er hovedpynten på koret Kalliope sitt bord, som var en gave de fikk med seg når banketten var over.

Her har Blomsterdekoratørlinja søkt assistanse hos de “mer teknologiske” fagretninger for å lage navneskilt. Blomster å strå kan skiftes ut, og står i små vannbeholdere.

De laget jo en til oss også, se bare her. I tillegg ble det laget en masse mindre til de lengste bordene. Dette ble utrolig populært!

Kjempeartig å bli møtt med et sånt sprudlende og kreativt engasjement som vi gjorde! Vi er imponert! Tusen takk .

 

#saltdalvideregåendeskole #blomsterdekoratør #blomster #korbevegelsen #sanghelelivet

18 kommentarer

Siste innlegg