Når kreativiteten samles..

Det er alltid moro å gå på messer for å se. Nå er jo julemessene i full gang rundt om. Det er beundringsverdig å se på skaperevnen, og ikke minst skapergleden til så mange. 

Og mange kom på årets Julemesse, som denne gang ble arrangert på Rognan Hotell. Det var trangt mellom hver Stand, og samtidig fullt rundt alle bordene av kaffetørste folk. 

At vinter er på tur, er vel ikke noen tvil om. At det må strikkes i enorme tempoer rundt om, betviles heller ikke.

Jeg kunne fyllt  mobilkamera med bilder bare av den type håndabeid. Men det får nøye seg med en litt artig variant av kunstformen 😀 

Men det går såvisst ikke bare i myke materialer. Jeg har jo hørt begrepet “Et hjerte av sten”, men nå får du de i betong også. Stødige lysestaker, det kan man trygt si!

Til og med i flere varianter også. Vi som har murt litt grunnmur og sånn, tenkte vel aldri i disse baner!

Hvis man er på jakt etter en varig blomsterbukett?, ja hvorfor ikke en i betong? 

Men har du tenkt å levere den blomsterbuketten på døra, så kan det hende du møter denne oppfordringen. Noen som kjenner seg igjen? Men man kan ane en trend på denne messa, om å ha fokus på “lys og varme”, mer enn “ryddige hjem”.

Det var så mange små og vakre detaljer, at det var umulig å få med seg alle. 

Men også mer omfattende føringer. Og i dagens flora av sosiale medier, der det flommer over og deles i fleng av katastrofer på jorden, så kan det være greit å rette fingeren mot seg selv av og til. 

Det er vel neppe alle enige i 😀 Men det finne råd for det også!

Men som jeg sa: Jeg aner en trend mot “Mye lys og varme”, og det er jo veldig bra! Men det kan bli for mye av alt. Så hold igjen litt, om trangen til å klemme skulle ta helt av 😀 

Ikke alle nisser på  messer liker å bli fotografert! Men at det er Nissetid hersker det ingen tvil om. Men denne karen på Coop Extra, var mer enn villig til å bli tatt bilde av 😀

Tusen takk for at jeg fikk tusle litt rundt og knipse litt! Da fikk jeg laget en liten fortelling av Årets Julemesse på Rognan 😀 Men du verden, det aller, aller meste tok jeg jo ikke bilde av 😀 

#julemesse #saltdalhandelsstand #rognansentrum #rognanhotell #husflid #håndarbeid #hobby #myelysogvarme

 

 

12 kommentarer
    1. Åh så mye kjekt det var der 😀
      Her er også mange messer nå, og jeg hadde tenkt meg på en messe i dag, men endte med å gjøre noe annet heller 🙂 Så blir det kanskje en messe om et par uker 🙂
      Jeg likte godt de hjertelysestakene i betong. En sånn en skulle jeg gjerne hatt, så håper at noen selger sånne her også 🙂 Og ellers så strikker jeg selv for harde livet akkurat nå, da det er fint å ha som julegaver 🙂
      Kos å se dette innlegget. Noen fine tips her av alle mulige kreative slag 🙂 Tusen takk for titten 🙂

    2. Så utrolig koselig å se. Folk er flinke og kreative. Fikk masse fine bilder du da. Ikke vært på messe enda, men blir vel noen…Men litt mye folk noen ganger så ser ann helsa og støynivå. Fin kveld til deg..

    3. solliv: Tusen takk 🙂 Ja det var grusomt med støy for å si det mildt. Ikke noe egna lokale å ha dette i. Det var mange som ble rimelig ør i hodet. Men til neste år er de tilbake i Samfunnshuset, og der er det mye bedre 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg