Nå tar vi Bølgen

Ja gjorde vi det, når det ble besluttet bygget en ny “Storflyplass” i Norge? Jeg reiste jo en del på den tida via gamle, gode Fornebu. Så man fulgte jo med på  debatten om ny flyplass. 

Tenk nå er det 20 år siden Gardermoen åpnet. Uansett “for eller imot” Gardermoen, så tror jeg alle ble like imponert over flytteprosessen. Det var en imponerende prosess, verken mer eller mindre.

Men “Bølgen & Moi” var ikke med på det flyttelasset! Jeg tror ikke de engang eksisterte på det tidspunktet! Men det jeg har erfart, er at flyplasser aldri blir ferdige! Når man ikke reiser så ofte som før, så er det alltid spennende å se hva som har forandret seg fra gang til gang. 

Denne oppfordringen er kanskje ikke helt ny, og kan sikkert diskuteres også. Men den kan jo være grei å huske på når man er på reisefot, og veldig fokusert på så mye annet.

Nå er jo Julebords sesongen i startgropa. Da kan det være greit å ta med seg denne klare oppfordringen fra Restaurantbransjen! Eller kanskje ikke? Men vi kan vel være enige om at NÅR man fristes til “å slikke” tallerken, DA er var det godt da 😀 

Dette er ganske så stabilt! Det evindelige skydekket. Jeg husker da jeg for mange år siden fløy opp til Bodø for å hente vårt nest eldste barnebarn, som da var 4 år og skulle få sin tur til Sabeltanns rike. Når flyet trengte gjennom skylaget og blå himmel og sol åpenbarte seg, snudde 4 åringen seg mot meg med et strålende smil: “Farfar, e’ da hær ho har gjømt se’ “

Men vi landet trygt og godt denne gangen også. Men jaggu oppdaget vi at vi var slått på målstreken !

#gardermoen #bølgen&moi #scandinavianairlines #sas #osloairport #bodøflyplass 

6 kommentarer
    1. Herlig innlegg – blir i godt humør!…. På Gardermoen har jeg faktisk ikke vært (hysj….)… vi flyr alltid fra Torp når vi skal noe, vi….. (og det skal vi allerede i morra….. men det er det ingen andre i bloggverden som vet ennå….. ) Klem 🙂

    2. Jeg har bare vært på Gardermoen sånn ca. 4 ganger i livet, trur jeg, og tre av gangene har jeg vel egentlig bare stått ute å ventet på noen 😛 ha ha.. Men ja, alltid noe nytt som dukker opp på en flyplass.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg