Blogger på besøk :D

Vi er mange bloggere som ikke henger å dingler øverst på topplista, og som blogger rett og slett fordi det er en morsom hobby. Det er klart det er artig å smette innom topplista, men det er ikke noe mål i selv. Det hender at vi lykkes å treffes til og med, og bli gode venner. Det fikk jeg til i fjor sommer, det kan du lese om HER.

Idag trillet en bobil inn fremfor hotellet her på stedet. Jeg visste at de var på vei nordover på ferie. Utifriluft traff jeg på bloggtreffet i fjor. Årets bloggtreff i Fredrikstad, i regi av Solliv – klarte jeg dessverre ikke å få med meg. NB – om du klikker på navnene i grønt så kommer du rett inn på bloggene deres.

Jeg har aldri truffet gemalen til Margrethe/Utifriluft, men jeg har jo sett og visst at han er en veldig dyktig Naturfotograf. Jeg har sett mange fantastisk naturbilder på Instagram av de begge to. Men du verden for noen hyggelige mennesker. Her har jeg dratt de med meg ned i fjæra, der alle båtbyggeriene lå i gamle dager.

Jeg håpte jo at vår tyske båtbygger, Kai Linde var tilstede og hadde åpent.  Og der hadde vi flaks. Her våknet en skikkelig interesse og ekte engasjement. 

Lukten av trevirke var tydeligvis noe som pirret nervene til disse to. Det er jo bare å se hvordan kontakten med Kai Linde var på plass med en gang.

Jeg fikk de også med innom Blodveismuseet også, som ligger like ved der Blodveien er, og på Bygdetunet vårt.

Når vi tenker på at det var rundt 7000 krigsfanger i bygda vår, som i dag bare har ca 4700 innbyggere, så kan man forestille seg hvilken påvirkning dette hadde på det lille lokalsamfunnet. Guiden som dukket opp var ivrig og dyktig.

Utrolig artig å få sånt stasbesøk. til og med sola titta frem. Tusen takk for besøket og riktig God Tur videre nordover. 😀

 

#blodveismuseet #kailinde #saltdalbygdetun #bloggere #bloggbesøk #ivarsnaturfoto

22 kommentarer

Siste innlegg