Det er håp i snøkaoset

Når vinter og snøen herjer som verst, så kan det være fristende å tenke tanken og grave seg en hule og glemme alt. Men det er jo akkurat da våren og lysere tider nærmer seg.

Tenk å sitte ute og nyte en kaffekopp og en iskrem, kjenne sola varme 😀 Nå ble vel ikke lengselen mot vår og sommer noe mindre.

Et alternativ er jo å få ”dreis”på propellen og komme seg til varmere strøk. Men når de ligger på land så er jo ikke det så lett heller. Disse bildene er fra vakre Lofoten, nærmere bestemt Ballstad. Nå er vel Lofotfisket i gang, og da kan det jo være greit å ha propellen under vann 😀  Det er i alle fall karer som ikke fryser så lett på fingrene.

Men nå er det ikke vi mennesker som har funnet på at Lofotfisket skal foregå midt på vinteren, og takk for det. Men vakkert er det i Lofoten, og sikkert på vinteren også. Men nå skulle jo jeg egentlig mote opp folket med litt ”varme tanker”.

Så her kommer det noen sommerblomster fra Lofoten.

Nå skal jeg gå ut og frese hva værgudene har beæret å legge fra seg utenfor døra her. Da kan det være greit å ha varme sommerbilder fra vakre Lofoten i tankene.

Ha en nydelig lørdag 😀 

18 kommentarer
    1. Jeg har lengtet etter sommeren helt siden oktober jeg 😉 Men helt klart, det er nærmere nå enn da, så det går jo fremover 🙂
      Lofoten er vakkert ja. Jeg var der som 12 åring, og husker det faktisk godt. Det er et av de gode minnene som jeg har samlet på 🙂
      Det var der min fotointeresse ble vekket for alvor 😀

      Vi har snøen som falt i går fortsatt her, heldigvis har det ikke kommet mer. Men kaldt og godt er det, og lyst og fint 🙂

      Du får kose deg på doningen, og tusen takk for at du delte litt sommerminner 🙂

      1. Akkurat,, ja gode minner sitter heldigvis lenge i 😀 Og du er en kløpper med kamera 😀 Har jo en solid fres, så det går handfritt å få unna snøen 🙂

    2. herlige bilder,ja vi har masse å glede oss til alle sammen :=) nå snør det tett ute,natten kom med våt snø så kanten på verandaen måtte gi slipp og falle ned ,liker det ikke blir stor fonnfare av sånt vær

    3. Å, det var herlige bilder!

      Først smilte jeg godt da jeg så snøhulen, for det ga meg flashback til barndommen da vi lagde slike huler.

      Så kom vår og sommerbilder, og jeg kjente hvor godt det skal bli når den tiden er her igjen.

      Og til slutt var jeg med ett tilbake til dagens situasjon. Kjempeherlig innlegg som tok meg med på en rask tur til sommer og sol. 🙂

      Nyt lørdagen! 😀

      1. Tusen takk for herlig kommentar 😀 Den snøhula tok jeg bilde av på Skedsmokorset.. Og det var ikke få sånne huler vi lagde i hine hårde dager 🙂 Takk det samme til deg. .ha en flott lørdag 😀

    4. Så fort vi gikk over i 2019 begynte jeg å lengte til våren, og sjekke hvor mye dagen er lengre hver dag. Jeg må innrømme at jeg var happy at vi ikke fikk mer snø her i Oslo, men det er vel ikke over her heller. Da er det veldig godt å få noen sånne fine bilder som øyegodis, som forsterker lengselen til varmere tider. Takk for titten 😊

    5. Bare å glede seg nå ja…liker årstidene..men vinteren kan bare være noen få uker syns jeg 🙂 Fine bilder som viser variasjon ..og det liker vi .. :))

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg