Det må være Brødrene sin…..

I går fikk jeg øye på noe som raget høyt i lufta.

Jeg skulle egentlig på apoteket.

Men jeg måtte ned i fjæra for å se hva som skjedde.

Nysgjerrig som fy…

Her var Nordlandskrana i sving i det vakre høstværet.

Det lignet veldig på en enorm mast som hang og dinglet i stroppa. 

Tanken på Jekta “Brødrene” slo meg umiddelbart.

Dette bildet tok jeg av jekta for lenge siden (2018).

(Se link til et annet blogginnlegg lenger ned).

Rimelig avkledd uten mast. 

Det ligger faktisk en film på nettet fra byggingen av Brødrene.

Har du lyst å se den, kan du klikke HER

Jeg måtte selvsagt filme litt av seansen.

Hvis du klikker i bildet/pila ovenfor, så får du se.

Jeg måtte ta turen over på den andre siden. 

For å ta herligheta i nærmere øyensyn.

Her ligger den gamle og den nye masta side om side.

Jeg må legge til at jeg ikke har fått bekreftet “eier til masta”.

Men mistanken til Brødrene, er meget sterk.

Ta gjerne turen innom FB sida til BRØDRENE

Saltdal har jo en fenomenal historie innen båtbygging.

Ta gjerne en titt innom et tidligere blogginnlegg å se og les.

Klikk bare HER

Du kommer garantert ikke til å angre.

Et syn som dette – varmer hjertet i en gammel kropp.

Det er ikke rart at vi er glad i bygda vår.

#jektabrødrene #brodrene #saltdalverft #nordlandsjekta #saltdalkommune #kultur #visitsaltdal #visitsalten #visitnordland #kystkultur

 

Tekst og bilder: Jan E Håkonsen/Dedicat

 

 

 

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg