En mimrestund i gamle innlegg på ny plattform

Idag hadde jeg en liten mimrestund i arkivet her. Da fant jeg et innlegg jeg hadde lyst å redigere og forandre litt og legge ut på nytt. Det var jo forsåvidt greit. Men hvordan i alle dager får man lagt det ut på nytt igjen så det vises på blogg.no?

Nå er ikke jeg noen stor mann,  og tydeligvis slett ingen luring. Det dukker jo stadig opp nye utfordringer med ny plattform her på bloggen.  Men jeg fikk da delt det redigerte innlegget på fb i alle fall…

Det verste syns jeg er at man ikke har den samme kontakt og oversikt over kommentarer fra og til bloggvenner. “Man må lete etter spor….”  Og  idag lavet det ned her, så man måtte jaggu lage nye spor. Men de rimene som følger er fra det gamle innlegget, men en smule redigert.

Det laver ned. Himmelens sluser er “raus”.

Når våren ertet og viste et glimt.

Da våknet vinteren opp og sa stopp:

«Ta dette hint, jeg skal være på topp».

Du allmektige fader, da tok han “laus”

Nå laver det ned, himmelens sluser er “raus”.

Du prøver og ville med ønsker og håp.

Og sitte der stille som herligste tåp.

Kanskje den snille, og slett ikke slemme.

Men ennå den ville som hever sin stemme.

Kanskje du bare sitter og “pønsker”.

Det siste ordet er nordnorsk som mest.

Det betyr at du “tenker og ønsker”.

Ønsker som best, eller var det som verst?

Men man må vel bare snuble seg videre. Livet har lært meg at man finner ut av det meste, og om man ikke gjør det så kommer det nye utdfordringer som fortrenger de gamle 😀

Lykke til 🙂

11 kommentarer
    1. Herlige dikt i innlegget ditt 😀

      ja man snubler seg avgårde og får til så smått – litt etter litt 🙂

      Jeg savner også litt det som var, men synes egentlig det er greit her inne også. Bloglovin er grei og når de fleste har flyttet over finner vi hverandre i innlegg uansett 😀

      God fredag og god helg!

      1. Jada, man glemmer vel etterhvert det gamle og lever vel i det nye 😀 Tusen takk for gode ord og ønsker. Ha en flott helg der i vest også 🙂 Får ta meg en stund inne på Bloglovin og kommentere senere i kveld 🙂 Nyt fredagen og kos deg 😀 Klem <3

    2. Du finner ut av det meste, og glad du ikke GA deg. Du var nær ved… Måtte mases litt på liksom 😀 He-he. Godt du hørte etter. Når jeg poster innlegg om igjen, repriser, så lager jeg et nytt innlegg jeg, kopierer det gamle (har to faner åpne med blogg.no)og limer inn i det nye innlegget. Eventuelt redigerer noe, og VIPS ut igjen med det 🙂

      1. Aha.. det får jeg prøve på 😀 Tusen takk .. ja jeg var ganske så frustrert. Men mye fordi omlegginga kom på et vanskelig tidspunkt, så jeg hadde ikke tid til å finne ut av ting 😀 men er jo såpass vant med omstillinger, at jeg vet det går seg til 😀 Men tusen takk for små yndige spark i rævva 😀

    3. Du er rene mesteren du nå med blogg og dikt og greier… Flink er du. Tror du hadde gått av den turen i julen 😁for da du kom tilbake var du over kneika… Fikk litt hjelp i sør tror jeg 😁

    4. Leer og bukker og takker 😀 Du har mye rett, omlegginga traff på helt feil tidspunkt. Jeg hadde rett og slett ikke tid til å finne ut av ting,, men dere alle bidro til bikka rette veien 😀 Takker 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg