Friminutt for inneblomster…

Det var en gang noen blomster.

De hadde stått i vinduskarmen dag ut og dag inn.

Gjennom lange vintermåneder.

Plutselig en dag kjente de lukten av vår.

Lukten av ny jord.

“VI vil uuuuut”, hylte de i kor.

Ut kom de.

Alle som en.

Mange en smule forkomne.

Noen halv visne.

Og noen over vokste.

Plutselig grep hender tak i de.

Røsket de brutalt ut av sitt vante sted!

Flerret av de jord og blader.

Det hvinte i hysteriske blomster skrik…

Neida, SÅ grusomme var vi ikke!

Men det må innrømmes at det måtte gjøres noen grep. 

Sakte men sikkert fant planter en litt annen fasong.

Røtter fant ny jord i nye potter.

Det ble både manikyr og pedikyr, kan man si.

Eller det kan man kanskje ikke, når det gjelder planter… ?

Men inne blomster skal være inne.

Etter behandling og litt frisk luft så bar det inn igjen.

Med en viss omrokering.

Selv planter kan ha godt av nye naboer av og til. 

Ikke at vi spurte de akkurat.

Men det ser da sånn ut.

Eller hva ?

Etter jobben var gjort, ble det litt smågodt og kaffe.

Jeg har vært noen turer med vakre Blomøy.

Men det er lenge siden.

Det er i det hele tatt mye som er lenge siden. 

Det er ikke så lenge siden denne titta opp av jorda.

Bare et år siden sist.

Seiersløken fra Lofoten.

Den skulle vi også gitt et nytt sted.

Om ikke så veldig lenge….. 

Men våre stakkars avglemte i kjelleren…

Som fikk komme opp på loftet….

De har nå fått kommet seg ut.

Og der skal de få bli helt til høsten,,,, 

DET håper jeg er veldig lenge til!

10 kommentarer
    1. Så flotte planter ♥ Noen av dem skulle jeg og likt å ha 🙂 Men her i huset er det sukkulenter som trives best. Og akkurat nå er det uteplantene som får mest oppmerksomhet, det ligger litt in i tiden 🙂
      Ser ut som det gikk godt med de gjenglemte ja, kjekt med de. Jeg må kjøpe meg et par sånne jeg også. Elsker å ha dem i krukker og kar 🙂 Så håper vi ja, at det er veeeeldig lenge til høsten 🙂
      Klem

    2. en kosedag dette ,ja inneplantene trenger nok omsorg også innimellom ,jeg har noen jeg også og et par av dem tenker jeg går i komposen ,sånn går det innimellom og den ene er gammel så det går greit :=)men enig nå håper vi det blir en lang og varm sommer og høst

    3. Deilig å gå litt stell og ny jord. Dessverre ikke så mange grønne planter her inne. Men kanskje til høsten så skal det litt mer planter i hus. Dere har mange flotte grønne planter. Før hadde jeg dilla på det…Hadde grønne planter i alle vinduer, men men…Koselig å se dine få stell og omsorg 🙂 Herlig fortelling altså….Tror de likte litt nye naboer jeg..

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg