Kulturens ugress…

Den kommer hver vår.

Klorer seg fast på de utroligste steder.

Vekker glede etter mørke og kalde tider.

Den gir seg ikke, løvetanna.

Det gjør ikke kulturbastionen i Saltdal heller.  

Så sikkert som Storflåget består, spirer kreativiteten på Slipen Scene.

Blåfrostfestivalen har måttet gitt tapt under pandemien.

Det er klart det gjorde vondt.

Men de la seg ikke i stabilt sideleie.

Ta turen innom Blåfrosten – klikk HER

Nei, de fødte nye ideer og overrasket alle.

Med en splitter ny Barnefestival på sommerstid.

På vakre og sentrumsnære Øyra.

25. – 26. juni 2022 braker det løs for første gang.

Ta turen innom Nettsiden og/eller Facebooksiden deres.

Nettsiden – Klikk HER

Facebook – Klikk HER

Nå går pila oppover.

Det går mot sommer og bedre tider.

Vitaminpiller som denne nyheten trengte vi.

Tusen takk til Bamseklemmens far og Blåfrostteamet.

Lykke til!

Riktig god helg og pinse.

Tusen takk for at du stakk innom bloggen min.

14 kommentarer
    1. Det er noe med det! Aldri aldri gi seg. Og finne nye veier og muligheter. Og i følge Connie så er det masse spiselig i en løvetann. God pinse – og klem nordover.

    2. Så bra at det fødes nye festivaler – og at alle får noe og se fram til! Blir spennende med en barnefestival også! Håper alt blir litt enklere snart – det er så mye jeg har lyst til å gjøre…. god klem 🙂

      1. Ja du sier det.. skjønt jeg er blitt veldig usikker. Det plopper opp lokale utbrudd rundt om her.. så vi får se hva som skjer. Kos deg på tur og nyte fine fridager 🙂 Klem

    3. Det gjelder snu seg rundt og forberede seg til bedre tider! Neste sommer håper jeg virkelig at kulturlivet får blomstre for fullt igjen. Sjølsagt håper jeg at det kan bli litt bedre kår for kulturen i løpet av sommeren i år også. Fortsatt God Pinse til deg og Madammen! 🙂

      1. Ja vi får bare krysse og håpe, er såvidt kommet meg med på gruppeøvelser i koret. Det kjennes at jeg har vært borte siden i oktober 2019… 🙂 God pinse til deg 😀

    4. Bra at det planlegges videre i kulturlivet på Rognan.
      Jeg har aldri vært innom slipen eller blåfrostfestivalen enda.
      De gangene jeg har vært i Rognan har det vært på turnstevner.

      1. Aldri for sent 😀 To av barnebarna var med på turn ganske lenge, men tror ikke de er det lengre. Interessene skifter fort. Men vi tok turen på et stevne i Kabelvåg for noen år siden, for å overraske de 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg