Med sterke gener og stor respekt….

I 1981 ble bestemora (mormora) til min kjære 97 år.

Dessverre fikk hun ikke oppleve 100 års dagen, men den var bare en måned unna da hun døde av komplikasjoner etter etter et lårhalsbrudd. Fremdeles bodde hun i sitt eget hjem.

...foruten at de adopterte et barn.”

Slik lød teksten i Nordlands Framtid den 14 november 1981. 

Nå er neppe jeg den rette til å kommenter det med å være sta i forhold til helsevesnet. Men denne dama hadde sine meninger!

Det var ikke enkle broderier som ble sydd, og det uten briller.

Det er nok ingen oppskrift om levetid som gir noen garanti. Men det skader nok ikke å lytta når mennesker i en slik alder sier noe. Men det ligger nok mye i genene, det kan alle de gjenlevende barna vitne om.

Inge Arne Jensen – 90 år

Edith Jørgine Arntsen – 93 år (her i hennes hjem sammen med min kjære).

Emelie Petrine Hansen (Mille) – som blir  96 år i oktober.

Jeg har skrevet et blogginnlegg om Mille i 2018, det kan du lese om du klikker  HER

Nils Hilmar Jensen – som blir 100 år i oktober.

Jeg har skrevet et blogginnlegg om Nils i 2018, det kan du lese om du klikker HER.

6 kommentarer
    1. Flott å bli så gammel og ikke engang behøve briller 🙂 Og jeg er enig med deg, man burde kanskje lytte litt mer til de eldre, da de tross alt har levd en stund.
      Min onkel på 93 forkynte at han gjerne skulle hatt en sånn telefon som jeg har, men samtidig innser han sin begrensning i det at han vet han aldri vil skjønne seg på den. Han sliter nok med den gamle mobiltelefonen han allerede har (Doro tror jeg). Men kvikk i hodet, og bevisst på hvilke muligheter som er ute i den store verden, det er han 🙂 Og det tror jeg gjelder mange eldre 🙂
      Veldig koselig innlegg dette. Og jeg må si at jeg hadde sansen for Inga utifra avisartikkel og det hele 🙂

    2. Flotte mennesker…Mye jobbing og nøktern livsstil…Men lårhalsen tar drepen på folk. Faren min brakk lårhalsen og ble pasient og gikk bare en vei…Kom aldri på beina noe mer..

      1. Nå svarte jeg til Eva på din kommentar, så da må jeg vel svare til Eva på din 😀 Begynner å bli gammel skjønner du…. Artig at eldre følger litt med, selv om de ikke kan bruke teknologien sjøl 😀

    3. Så koselig innlegg, og så flott å ha slike gener.
      Tenk å kunne brodere i så høy alder uten briller 😀
      Det klarer ikke jeg nå en gang, og jeg har en stund igjen til 90 😉🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg