Ut på tur med glade pensjonister….

Saltdal Røde Kors Omsorg, Saltdal Eldreråd og Saltdal Pensjonistforening samarbeider.

Første av to bussturer til Storjord ble gjennomført 20 oktober 2021.

Den neste arrangeres 10. november.  

Dagen opprant med et artig vær.

Det blåste heftig og snøkav og slett føk rundt ørene.

Men pensjonistene i bygda vår er tøffe.

En etter en dukket de opp før bussavgang!

Jeg observerte til og med en dame som kom på sykkel!

Bibbi Myrvoll fulgte med at vi fikk plukket opp alle oppover bygda!

Mens Knut Saksenvik stilte opp med lokalkunnskap i ypperste klasse.

Tore Oseng kjørte bussen til Albinussen Reiser med stødig hånd.

Klikk i bildet over så får du se en bitteliten filmsnutt. 

Artig å treffe så mange herlige mennesker.

Det er neppe så veldig eksotisk å busse noen kilometet oppover bygda.

Men det er ikke alltid de største hendelser som skaper de beste opplevelsene!

Vel oppe på Storjord, troppet vi opp på Nasjonalparksentret.

Ta en titt innom Facebook siden deres – klikk HER

Der ble vi tatt godt imot av Sigrid Elise Lium og Ellen Solheim.

Det var varme både på peisen og i atmosfæren i hele sentret.

I amfiet fikk vi se film fra livet til Per Adde og Kajsa Zetterquist.

Vi fikk også en flott presentasjon av Nasjonalparksentret.

Omvisning på galleriet er et must. Her er vi inne på gjstegalleriet.

Kunstneren Inger Anne Nyaas hadde utstillingen  “Plantae”.

Som jeg tror er latinsk for “planter”.

Her er et bittelita utsnitt.

Ser du hva det er laget av? 

Lunsjen på Turistsentret tok jeg ikke bilde av.

Men se gjerne innom de på Facebook, klikk HER

Jeg får litt denne følelsen på slike opplegg som dette –

“Hånd i hånd, med mennesker og natur”.

Her er vi vel hjemme utenfor Røde Kors Stua.

Alle bedyret at de hadde storkost seg.

Ta en titt innom Facebooksiden til Røde Kors Omsorg – klikk HER.

Her finner du kontaktinformasjon!

Og har du ikke besøkt Røde Kors Stua ennå, så er det på tide!

Takk for turen alle sammen!

GOD HELG

11 kommentarer
    1. For dem som ikke har prøvd enda, så kan jeg skrive under på at å dra på pensjonisttur er ganske så kjekt. Jeg var med min mor på pensjonisttur en gang for mange år siden. Jeg var jo ikke selv pensjonist, og jammen var det flere som kikket litt usikkert på meg og lurte på hvem jeg var? Men jeg var jo med som hennes ledsager, da hun trengte litt hjelp og støtte. Men herlighet for en kjekk utflukt. Og så mye vi fikk se på, smake på, og lære om. Så jeg skjønner veldig godt at pensjonistene ikke kvier seg for vær og vind når de vet hva slags kjekke opplevelser de har i vente ♥
      Takk for titten fra denne utflukten. De er flinke de som lager til sånt 🙂

    2. Så artig å være med. Er jo ikke så lenge til jeg er pensjonist heller kanskje…Fin busstur og flink guide!
      Mange flotte mennesker som hygget seg sammen! Topp og du ha en fin kveld! 🙂 klem..

    3. Dette var en flott og begivenhetsrik tur 🥰 Som Eva har jeg også vært på pensjonist-tur og det langt innen jeg var i nærheten av å være det selv. Jeg hadde det mye mer artig enn sammen med jevngamle 😉

    4. Fagforbund her arrangeres tur til Røros for å se på julemarked 3.desember. Jeg kunne tenkt meg å være med, men jeg tror jeg ikke klarer det ettersom bare turen til butikken er mer enn nok for meg. Håper jeg blir bedre når jeg blir pensjonist. He he
      Så bra at dere hadde det hyggelig:)

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg