Nei nå kjører vi sørover…..

Nå pauser vi alt, hopper i bilen og kjører en 1. mai tur sørover. Det er neppe nødvendig med kart og kom pass, for jeg har GPS i bilen, og dessuten er det jo bare en vei, nemlig den kjente og kjære E6 som jeg har blogget om også. Men for at ikke folket skal lure om jeg tuller med de.. så tar jeg med kompasset….


Så da kjører  vi, opp gjennom den furukledde Saltdalen, følger Saltdalselva og ser at det bare ligger en og annen snøflekk i skyggepartier. Det er sol og vakkert, men ikke mer enn fem, seks varmegrader. Og vi er ikke alene på tur. Det er jo tradisjon med MC slipp på første mai, så det vrimler av motorsykler over alt langs veien….

Her stoppet vi og spiste litt, og tok en tur ned langs en vakker tursti bare for å kikke litt. Og vi gikk over hengebrua. Nå legger jeg bare ut noen bilder etter hverandre så får dere studere uten skravlinga mi 😀

Men vi skulle jo sørover… opp til bilen igjen.. og ikke mer tull 🙂

Og når vi har kjørt ca en times tid hjemmefra mot sør, så åpner det seg et landskap som kanskje frister den mest infame hater av vinter 😀 Ja ikke vet jeg, men det er i alle fall god plass og til de grader åpent og innbydende.Og jada, jeg kjørte rett . jeg kjørte mot SØR!

Bare ta en titt på noen bilder derfra…

På tur hjem stoppet vi og jeg tok meg en tur ned til elva. Men den var ikke kommet i skikkelig vårform ennå.. men det kommer nok er jeg sikker på.

Men hadde vi kjørt noen få kilometer lenger mot sør så hadde vi kommet frem til “The Artic Circle” – eller Polarsirkelen. Men det kan tenkes jeg heller lager et innlegg derfra når det er full sommer og kanskje midnattsol som på dette bildet jeg har lånt på google 🙂

Copyright: Jan E. Håkonsen

4 kommentarer
    1. “Sørover” er ikke ensbetydende med “sommer”. Hengebru = Gyngebru for meg…. sånne er jeg ikke noe glad i. I alle fall ikke hvis det er noen som skal være så festlige at de GJØRS PÅ å få brua til å gynge……. Koselig å ta seg en “På sparket tur”, og denne årstida er ekstra sjarmerende med at det er så store variasjoner på hvor langt våren har kommet, sjøl om avstandene ikke er store. Takk for turen! 😀

    2. karidansen: Nei det er helt sant. Hadde mye moro med utenlandske gjester når jeg jobbet og tok de med den veien.. og naturen gradvis endret seg mot høyfjells natur. Og den brua..DEN gynger altså 😀

    3. Så ut som en fin tur det der..og mye flott natur :)) Motorsykler er jo et vårtegn..mannen har hadde motorsykkel frem til for noen år siden…i ungdommen elska jeg motorsykkelturer…:))
      Snøen var vakker , men håper det er lenge til jeg ser den igjen her…nå vil jeg ha masse sol og varme :)) Fin lørdag videre :))

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg