Når det dufter av vår i nord også…

Omsider så var all snø borte fra plena og da dukker det opp alt som lå der når snøen kom.. det virker bare som det har blitt så mye…mye mere.. Her er det bare en bitteliten flekk igjen.,,

Jeg prøver å snike meg inn på terrassen, og late som jeg ikke visste hvor riva var. Men jaggu var jeg ikke kjapp nok til å gjemme meg før skyggen fikk kloa i meg og pekte mot Prestegårdsrosa…

Prestegårdsrosa skal dere forresten få se i blomst.. den er vakker men har en kort og hektisk blomstringstid. Men her er den nybadet av vår regn 🙂

Og regn og skygger.. her speiler syrina seg i sølepytten og kanskje så begynner det å komme knopper på den før 17 mai.. om det kommer litt varme..

Men herligheta, her glemmer jeg meg helt bort. Dette går jo ikke.. hengeren er jo helt tom, men i alle fall henta ut etter vinterlagring i garasjen.. 

Upps,, her ligger visst noe gammelt hageafall, hvor i alle dager kom det fra da..

Jaja,, ble det ikke med i fjor så blir det med i år.. Og enda jeg har saget ned to digre hengebjørker og ei lønn.. og kun har ei lønn og noen små busker igjen..så blir det noen sekker…

Opp i henger med de.. orket ikke telle en gang.. men antar det var over 25,, upps,, kunne jo blitt en konkurranse det der :D.. men nå var det forsent…

Da bar det avgårde på søppel fyllinga,, heldigvis så er det utvida åpningstider om sommeren…

Fremme, ser ut som det er flere som har hatt samme prosjektet på gang..  Og tydeligvis en del andre prosjekter også..

Da var det å ta farvel med fjorårets pryd i hagen. Og da kan man konsentrere seg om kommende sommer..måtte den bi av samme kaliber som i fjor.. 

Så bar det hjemover og en tur innom drivhuset og potte om stemor,, det haster jo med å få blomster på de til 17 mai.. pjuhh..jeg er visst på hælene her.. men måtte stoppe og ta en titt utenfor drivhuset.. 

Smiler..ha nå tålmodighet da..alle løker og peoner har jo bare såvidt titta opp av jorda.. men det kommer .. det kommer..snart så blir det sommer. 

 

16 kommentarer
    1. Så koselig å se at det våres hos deg også. Fint for oss å få “en vår til”! Alltid godt å følge med på årstidene og de hvordan alt forandrer seg på bare noen uker. Snart bugner det nok av blomster hos deg. Nyt vårdagene!

    2. natheless: Takk skal du ha 🙂 Ja jeg har vel sjelden hatt så lang vår som i år,, når jeg har fått innblikk i våren ganske lenge nå rundt om i landet 🙂 Ha en nydelig søndag 🙂

    3. Så kjekt å se at våren sprer seg utover landet 🙂 Det er jammen ikke for tidlig vil jeg si. Enda har vi en ganske kald vår her, hvor det rett og slett føles som høst av og til. Men nyter jo de flotte dagene når de kommer.
      Jeg bare lurer på en liten ting….Du kjørte bort kvist og kvast, til søppelfyllinga, men hvorfor tok du deg bryet med å pakke det i søppelsekker? Alt det andre lå der uten å være innpakket fikk jeg inntrykk av….. Bare undrer meg om det er spesielle regler som gjelder?
      Her kan vi kjøre kompostavfall som det er, uten å pakke det inn. Og det omdannes til ny og næringsrik jord. Men det er nok litt forskjellig praksis rundt om i landet tenker jeg 🙂
      Ha en strålende vårsøndag 🙂

    4. Deilig å se snøen forsvinner, og blomstene titter opp. Og sikkert godt å få unna det som du glemte i fjor 😀 Rart hvordan det dukker opp igjen 😉 Her er det sol og deilig i dag 🙂

    5. Eva: Hei og takk for kommentar. 🙂 Pakker i sekker bare for at det er lettere når det blåser litt, dessuten greit å stable i henger. Ellers måtte jeg dekket til med presenning før jeg kjørte det på fyllinga. Så vi tømmer jo ut av sekkene når vi laster av 🙂 Ha en fin søndag videre 🙂

    6. frodith: Hei og takk.. ja det er en del folk som stoppe opp under lønna når de går forbi på høsten og plukker fargerike blad og blir litt satt ut når de ser meg. Men jeg roper bare,, kom og hent resten når det har ramlet av treet. Men kommer det noen ??? nope 😛

    7. Det er så godt når våren kommer, til tross for en del arbeide. Her jeg er for tiden er det vakkert, våren stormer fram i sjumilsfart. I dag var jeg på en fotoseanse….og i går, prøver å feste alt :).
      Men jeg skulle innom å lese et stykke du hadde skrevet, men jeg fant det ikke av å lese overskriftene….du hadde skrevet om hvordan du hadde møtt kona di gjennom brev sa du i en kommentar.
      Hva het innlegget?
      Ønsker deg en fin og vårlig søndagskveld.

    8. BforB: Hei og takk for kommentar 🙂 Det innlegget het “Kommunikasjon” og ligger litt feil plassert under “Humor og smil” – håper du finner det 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg