På tur med fotoapparat og nogo attåt…

Jaggu ble det tur i dag også på meg og madammen, ut mot kystriksveien. Ja den har jo et annet navn også,men det får folket finne ut av selv 🙂 Man kan da ikke legge alt på sølvfat heller 😀 Men om noen har lyst på en spesiell rute fra trøndelag og et godt stykke opp i nordland og ikke er redd for ferger., så er den ruta å anbefale. Fra oss så kjører vi over et fjellparti og inn i nabodaler og kommuner, en kjøretid på ca en times tid, så er vi ute mot havet, Men det er enda snø på fjellene…

Men det tiner, og det er vakkert når bjørka grønnes i snøen…

Da var vi fremme der vi pleier å sitte og kose oss noen ganger hver vår og sommer… det er litt sånn “Ut mot havet” , og den berømte Saltstraumen ligger ikke langt unna. Men det får jeg komme tilbake til en annen gang. 

Nå blir det noen glimt av hva vann og stein gjør med hverandre over årtier i nærkontakt…

Og her har tydeligvis sjøfugl sitt spisebord hvor de slipper ned skjell og kråkeboller til middag…

Ble jo jaggu sulten av å se på det der gitt….

Men sånne greier vokser det ikke har, det kan jeg love dere….

Men disse vokser her..og de er ikke kravstore det kan man trygt si…

Og for å bevise at det er jeg som har tatt alle bildene.. så må jeg jo avslutte med en selfie..

Takk for turen 😀 

 

 

26 kommentarer

Siste innlegg