Er romantikk og røyking like vanskelig ? Del 3 av 3 i ventetiden på Skutvik..

Nå er jeg glad for at det ikke er strikken i strikkhopp jeg tøyer,, for det skal jo egentlig være en grense for hvor langt man skal kunne tøye en strikk før den ryker. Men nå er jeg lett i rompa og har hatt en bloggepause. Så da tar jeg det ikke så tungt om noen syns det blir i overkant med tre blogg innlegg fra et gudsforlatt fergested i Nord Norge. Altså,, ikke vondt ment om stedet i det hele tatt.. 🙂 Har bare gode minner derfra 🙂

Ja hva har nå dette med overskrifta å gjøre? Absolutt ingenting, annet enn at sånne benker er godt egnet til både å sitte å røyke på og ikke minst for romantiske stunder. Men benkene var jo ganske så opptatte, og litt av hvert var det jo rundt omkring også..

Og ikke minst av fuglene hadde funnet seg til rette, men ganske så overfylt der også, og slett ikke egnet for å ta seg en røyk i alle fall.

Og inne er det jo totalforbud mot røyking.. Så egentlig er jeg glad for at jeg har slutta for noen måneder siden,, og takler ventetider uten røyk bare bra 🙂

Men det er ikke tvil om at det hersker gjestfrihet her, ikke minst fra alt som kommer sjøveien..

Og hva dukker opp fra stranda,, en tydelig elskovssyk kar som skritter i vei.. med bestemte skritt..

Ja jeg håper dere ser han, i vannkanten. Jeg har ikke særlig til objektiv, og ikke ville jeg forstyrre en kar med DET blikket… Men hvor skulle han..

Aha,, han hadde kurs mot hjemmet til Frk Pedersen av alle steder.. men ikke slapp han inn der.. og ikke var det rom i dette røykfrie hjemmet heller…

Så da var det ikke annet å gjøre enn å vende nesa hjemover,,,

Det er ikke lett å være på frierfot enten man røyker eller ikke,, men at det er sunnere uten hersker det vel ikke noen tvil om 😀

Copyright: Alle bilder Jan Håkonsen

18 kommentarer
    1. Min matgale verden: Takk skal du ha 😀 Ja det ble tatt såpass mange bilder i ventetiden der,, at jeg fant nå ut at jeg måtte prøve å sette de sammen til noen innlegg. Ler,, og noe ble det da 🙂

    2. He-he, ja her var det mye moro. Får nok tida til å gå når man venter her ja 😀 Veldig mye røykeforbud der da 😀 Godt du ikke røyker mer ja 😀

    3. Jeg har aldri røyket. Har liksom ikke vært et ønske. Prøvde som 15 åring, og hostet meg halvt ihjel. Da var det greit å la det være.
      Samboeren sluttet for 7 mnd siden nå, og alle pausene vi før måtte ta er nå ike der lengre.
      Jeg er veldig glad for kuttet hans, og jeg håper hanholder seg der. Jeg liker nemelg hverken lukten eller rastløseheten til de som skal bare ta en før?
      Så håper du koser deg i nydelig natur uten røyk::)

    4. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Det er bra 🙂 Jeg har jo vært motstander av antirøyke kampanjene, fordi jeg mente det var tull å prøve å få gamle gubber til å slutte å røyke, og heller sette alt inn på at ikke ungdommer skulle begynne å røyke. Så det var mine fem barnebarn som over tid klarte å fortelle meg at jeg burde tenke på at de gjerne ville ha meg i levende live lengst mulig 🙂 Og de har jaggu vist ekte glede når de skjønte jeg omsider hadde slutta

    5. Ha-ha. de har da humor der, det er det ingen tvil om. Sånne små ting – som å lage fuglekasse til Frk Pedersen, det er slikt som kan påkalle smilet og “løfte” hverdagen litt! Lekent! Så får det ikke hjelpe at frieren måtte dra på lopphavet med uforettet sak! 😀

    6. karidansen: Leer,, jaggu fikk du sagt det ja,, sende den stakkars hannfuggelen ut i mørkra mens Fru Pedersen sitter inne varmt og godt.. jaja.. sånn er det bare. Men når sant skal sies.. men ikke si det til noen.. så aner jeg ikke om det var en hannfuggel 😀

    7. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Lykke til 🙂 Bare si til henne at en infam røyker over en mannsalder sa at hun aldri kom til å angre på det 🙂

    8. Jeg vet ikke hvordan det er i fugleverdenen……om to hunnfugler eller to hannfugler kan finne tonen…. 😉 uansett er det lov å bruke fantasien og lage eventyr! 🙂

    9. Må jammen si at det var nok å se på der, i ventetiden. Hadde alle ventesteder vært så innholdsrike, så ville jo tiden gått fort 😉
      Ser ut som en fin tur i alle fall, og det er jo det som betyr noe 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg