Magisk høst…

Jeg skal omsider komme meg i gang med å henge meg på Utfordringen til Unni på Blogg.no. Den finner du akkurat HER… 

Det er en utfordring med å finne det magiske med noen ting, og den først er høsten. “Hva synes jeg er magisk med høsten.”


Jeg fant her i vår noen poteter.

Så overgrodd at ingen de eter.

Jeg tenkte som så, hva gjør jeg nå?

Ute på terrassen, står jo den kassen.

Der hvor urter skal være.

Men i år lot jeg være.

Jeg gravde hull og stakk de i jorda.

Hele familien inkludert mora.

Alle de sju var borte vekk.

Og siden hørte jeg ikke et kvekk.


Men en dag jeg tok tak i det grønne.

Det var nesten sånn at jeg hørte meg stønne!

Den er ikke borte den sabla potet.

Jeg begravde den jo – DET er det jeg VET!

Jeg skulle grave den lenger ned.

Men hva skjedde da, å du herrefred!


Du magiske høst, du stjeler vår sommer.

Men før du det gjør det, mangfoldet kommer.

I fargeprakt og fra din grøde.

Før du kler alt nakent og øde.


Det var min “Magiske høst” hvordan er din ?

#magicautum #magiskhøst #challenge
 

10 kommentarer

Siste innlegg