På Juletrejakt


Vi må ha ordentlig Juletre. Selv om vi skal være på Julebesøk hos sønnen utenfor Oslo, så må vi få tak i et tre. Her var det jo noen å velge i, utenfor City Nord… kanskje,,,

Hu og hei hvor det går… Klampem i bånn…

Neida, det er ikke sånn det foregår. Juletreet er anskaffet ærlig og redelig hos kjente oppe i bygda. I sånne tilfeller er det godt å ha litt romslig bil.

Da var vi samlet alle “tre”, sånn bokstavelig talt 😀

En siste titt før det åker i kjeller og i vannbøtta etter å ha kutta av litt.

Men nå er det kommet på fot og klart til pynting. Dette lille verset skrev jeg i fjor….

Juletreet vårt.
Du vakre og frosne og iskalde tre.
Snart skal du bæres i kjelleren ned.
Tine deg opp i ei bøtte med vann.
Strutte med kvister som du bare kan.
Når dagen den kommer så skal du på fot.
Og vann skal du få, men ikke slå rot.
Håpet det er at du spretter med skudd.
Frem til den dagen du hives ut.
Først skal du pyntes med glitter og stas.
Ryr du på gulvet så blir det et mas.
Så får vi se hvor historien ender.
Enda så er vi de beste venner.


Men nå har jeg ikke tid til å rote her inne mer. Må få orden på rotet i eget hus nå. Vi reiser jo om to dager…

Får ikke opp bilder, bare en masse gresk. Får heller ikke endret på teksttype og størrelser. Så du hellige blogg, ha nåde med meg -Når jeg nå legger ut dette innlegg _D

14 kommentarer
    1. Hei-hei 🙂 Du sier du ikke får til bilder, men det gjør du jo 🙂 Og det høres rart ut at du ikke får endre skrift type. Men nå kom jeg på noe. Det var en verktøylinje som lå skjult for meg da jeg kom inn første gang. Se om du finner et sted det står MER VERKTØY, vis verktøy eller liknende..
      Og bildene blir litt mindre om du klarer å få lastet de opp gjennom der det står legg til media, gå inn der og åpne filer, så kan du laste opp i fra pc-en din, hvis du har laget de i 600 x 800 pxlr.Da blir de det om du velger FULL størrelse nede på siden til høyre, når du kommer “inni” der.
      Men du har jo klart bilder, kanskje kopiert over eller? Fint var det uansett 🙂 Og TRE ble dere 😀 Hils madammen 🙂

      1. Tusen takk for gode innspill,, skal prøve å finne ut av det. Men nå er jeg veldig spent på kommentarene mine. Oppdager at første kommentar blir”hengende” og kommer opp på kommentar nr 2,, så får du en haug med kommentarer fra meg.. så velg og vrak 😀 Imidlertid: ”Jeg er ikke en robot”, hvilket er besvart til de grader

      1. Sorry, nå kom samme kommentaren min frem på flere her.. skjønner ikke hva som skjer alltid. Tusen takk for god ønsker.. blir der bare i noen dager 🙂 Ha fine dager 🙂

    2. Dette minner så om her hos meg for noen år siden… Dra ut for å kjøpe juletre, og få det inn i bilen og hjem å tilpasse stammen til foten. For den passet nemlig aldri, ettersom jeg alltid skulle ha så stort tre, hihi! Flotte og fortellende bilder og et fint dikt også.

      Jeg ser at noen av bildene dine ligger på siden… Når du har lastet de opp i arkivet ditt, så syntes de også på høyre side. Under bildet står det rediger, og det vil åpne seg på nytt slik at du kan få snudd det rett veien og trykke lagre nederst på siden. Tok litt tid innen jeg fant ut det der selv… Frodith nevnte en noe om mer verktøy, men jeg tror ikke det er tilgjengelig etter hva jeg har fått vite fra Egmont. Det vil komme tilbake igjen.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg