My Paradise…

Hvor har man sitt Paradis her på jorda? , ja jeg skal ikke påstå at dette er mitt sånn til alle timer og dager og måneder i året, men på denne tida så er det nok det. Og hva kan være bedre med et paradis enn at det kan nytes i så mange omganger som et frø, litt jord, masse kjærlighet og varme – og så blomsterprakten frem til det er høst og snart vinter.

Mange foretrekker jo dette da, det skal jeg ikke si noe negativt om i det hele tatt. Det kan godt hende det blir mer av det for vår del også.

En smule kontrast ja 😛 Men sånn skal det jo være.. Men nå skal vi gå inn i varmen og se hva som har skjedd siden sist…


Tjaa,, det jeg har priklet har da vokst noe,, nå kan jeg begynne og gjødsle ganske så jevnt tenker jeg. Dette er et par små som det skal komme stoooore agurker på 😀  og så er det Stemor. Jeg lager et eget Stemorbed, og de tåler en støyt så de skal få hilse på 17 mai toget  når det passerer her. 

Men ingenting gjør seg selv,, så er bare å fylle på jord og sette i gang. Jeg bruker sånne små potter i første omgang – men de havner nok i større etter hvert. 

Tjaaa,,  hva skal vi hive oss på nå da… tenke,, tenke…  

Er de ikke søte og små ? Altså  her snakker jeg om de små baby plantene 😀 

Og det spirer under her også… så jeg konsentrerer meg så til de grader for ikke å begynne å regne på hvor mange planter det kan bli etterhvert…

Da avslutter jeg for i kveld,, ble  bare ca 150 priklet,, men er i gang 😀  Nå er jo små spirer og jord i potter ikke så fargerike på bilde som i mitt hjerte og sinn, så jeg sender et bilde av en kjøpingsrose  bare for å la fantasien få blomstre 😀

Tenk at et frø så uskyldig og lite, kan våkne til live og spire og gro. Det er så herlig og deilig og vite. Da spirer livslyst og håp og tro.  🙂

Copyright: Jan Håkonsen

 

14 kommentarer
    1. Du er ikke den som setter deg ned fordi om du er blitt pensjonist! Den hånda har vært vant til å ta i et tak – mer enn en gang! Koselig hobby der en SER endringer og resultater ganske fort om en er påpasselig. De rosene er nå svært så vakre og fargerike da, uansett om de ikke er egenproduserte.

    2. Så fint det blir hos deg utover våren. Og moro å se de små spirene, bare på kort tid 🙂 Jeg fikk en påske-lilje av en kollega, og den blomstret dagen etter, men så visnet den på et vips også… Men nå blir det mye fint både i drivhus og i bed, så fort snøen kan gå igjen… 😉

    3. Ja, utviklingen fra små frø til grønne spirer går fort, og jeg husker enda gleden de gangene jeg har sådd selv. Men den priklingen er et pirkearbeid jeg nok er litt dårlig på selv. Så de mengdene du har, hadde jeg nok ikke maktet.
      Men resultatet dette vil bli til syvende og sist, blir verdt all priklingen. Det vet jeg godt 🙂
      Fortsatt fin helg til deg 🙂

    4. frodith: Vi får satse på at det kommer seg, mye jobb men masse moro 🙂 Vi har det aller meste av hagen på terrassen – det er jo der vi oppholder oss 🙂

    5. Eva: Takk for kommentar. Nei man skal ikke gå i gang med mer enn man makter, men jeg vet jo at jeg går i samme felle hvert år og sår alt for mye 😛 Ha en flott helg du også 🙂

    6. Hadde besøk av guttene i går kveld og rakk ikke lese noe særlig blogger. Men bra jeg fikk med meg dette nå, for her ser jeg jo litt hvordan jeg skal gjøre det med prikling 🙂 Hos meg blir det vel mer sånn 15-20 planter tenker jeg. Skal liksom bare prøve meg frem litt jeg, for å se om jeg får det til…så får jeg “satse”mer til neste år …om jeg blir fornøyd :)) Fin dag videre :))))

    7. annebe: Som med så mye annet så er det ikke kvantitet som er det beste alltid. Er jo moro å prøve seg frem.. og jeg vet jo at jeg sår aaaalt for mye. 😛 Ha en nydelig søndag

    8. Morsomt å følge med om det spirer og gror. Vi har en liten “barneavdeling” vi også, og vi følger med. Skikkelig morsomt å se at de spirer, og strekker seg oppover. Det skal bli spennende å se hvor mange som etter hvert klarer seg etter at de er blitt plantet ut.
      Ha en fin dag 🙂

    9. Den Blå Steinbukk: Ja det er kjempemoro. Jeg har jo masse igjen som skal spire og prikles etterhvert, så hvor mange hundre planter det blir til slutt.. leer. det aner jeg ikke 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg