Nå braker det løs…

Jeg skulle vel aldri ha meldt meg inn i Hageglade på facebook. I disse dager ramler det inn de vakreste hagebilder fra mange kanter av landet. Jada, det er så vakkert og jeg misunner ingen den våren og de følelsene av glede noen har der de bor. Men det skjer jo noe med meg da. Da nytter det ikke at snøen ligger meter tykk på plena og det er is og tele så det holder. For nå braker det løs….

Her tok jeg avskjed med en del av egenprodusert blomsterprakt i fjor, før noe havnet i en mørk og kjølig kjeller og noe i en kompostdunge.  Men nå klarer jeg ikke vente lengre, nå fyrer jeg i gang drivhuset. Skal du se mer av det og vinterens strabaser der, så får du jaggu bruke noen minutter og scrolle bakover i bloggen min 😛

Uffameg, får man liv i disse her da? Det er jo over 30 geranium, fuchsia og noe til som ser ganske så tafatte ut i kjeller rommet. Men nå skal de stusses og friseres litt i kjelleren før de får komme opp i drivhuset og se dagslys for første gang på lenge.

Kjærlighet kan være så mangt, som jeg har vært inne på før. Men den kjærligheten som inntreffer når disse to møtes, og du selv kan ta og føle på den med egne hender. Den er bare helt fantastisk.

Da blir det liv,,, 😀

Idag braker det løs! Rydde drivhuset, bære opp jord og slippe løs den fantastiske følelsen når lukta av jord brer seg og fingrene får kjæle med den og tankene drømmer seg bort mot spiring og all herligheta som kommer etterpå.

Men når det er sagt så skulle jeg vel aldri laget meg blogg heller, for jeg skulle jo IKKE lage noe blogg innlegg i dag. Men nå fikk jeg jo et “kick” av vårfølelse her og da var det gjort. Så jeg runder av med et bilde av urtehagen min på terrassen. Ser du den ikke?? – den er under der så bruk fantasien til den dukker opp om et par tre måneder 😀

Takk for titten og ha en nydelig vår alle som en 🙂

 

12 kommentarer
    1. Ha-ha, blogging er avhengighetsskapende…og snart er du så hekta at du KLARER IKKE hoppe over en dag 😉 Ja, du får gå løs på hagen når den er klar…jeg har ikke noe hage, så nøyer meg med å se på mammas når jeg er der..Jeg er dessuten elendig med sånt blomster-greier, de bare dør hos meg… Ha en flott vårdag 🙂

    2. frodith:Takk fror frodig kommentar 🙂 leer,, neigu.. har faktisk kjent den tendensen allerede 😛 men madammen er flink å støtte oppunder så, da får jeg ta mine tak andre steder i huset 🙂 ,,og i i drivhuset… 😀

    3. Takk for et hyggelig innlegg. Og jeg er en gammel gift kjerring på 72 år, pensjonert lærer, elsker blomster og har hagen full fra tidlig vår til sen høst. Jeg er for utålmodig til å så frø, da venter jeg ca en uke, stikker fingeren ned og ser setter spirer, det er ikke sånn det skal gjøres, he he. Derfor er jeg fast kunde på hagesenteret hele sesongen, men noen gamle stauder svikter ikke. Jeg har hverken egen blogg eller er på facebook, bare kommenterer blogger jeg finner i min aldersgruppe 🙂 Ser frem til din blomsterprakt når det våres der nord. Her i hagen blomstrer løkvekstene i solveggen.

    4. Dette begynte bra du, jeg fyller ikke 72 år før senhøstes, det er mannen min som har fylt 72 år i januar. Ja ja, jeg er iallfall voksen *ler*.

    5. Nå fikk jeg enda mer vårfølelse!! Det er en god forventning i det å ta fram, tilsynelatende, døde planter fra en mørk kjeller. Du viser deg som en svært allsidig kar! :D. Ja, blogging er avhengighetskapende. Jeg har begynt å lagre blogginnlegg som utkast. Da kan jeg legge dem ut litt etter hvert. Kanskje blir jeg ikke så skrivelysten når våren kommer for alvor!

    6. Lillemor: Kjempehygelig. Kommer akkurat inn fra drivhuset og har ryddet og fått på varmen og sådd 100 frø med Stemor som det første. Men her får spirene komme opp av seg selv, uten at jeg stikker fingrene i jorda og drar de opp etter håret 😛 😀

    7. Blir kjekt å følge med her ja. Og kanskje kan jeg hente inspirasjon til min egen hage også 🙂 Jeg er ikke så flink til å ta vare på sånne planter som må overvintre inne. Der sliter jeg litt. Men liker å ha litt blomster og farger likevel om sommeren. Så vi får se hva som kommer frem hos meg også etterhvert 🙂
      Og når man først har begynt og blogge, så får man jo lyst når man faktisk har noe å fortelle 🙂 Og det hadde jo du her, med både tekst og bilder 🙂

    8. karidansen: Jeg er i gang og har sådd de første frø i dag 🙂 Regner med å bære opp av kjelleren i løpet av de nærmeste dagene og så litt etter litt utover. Leer.. merker den avhengigheta litt ja 😛

    9. Eva: En ting er i alle fall sikkert.. det blir smekke fullt i drivhuset etter hvert.. aner ikke hvor mange tusen frø jeg har…. pjuhh ,, men moro..

    10. Et drivhus må jo være lykken når man er glad i planter. Har et på ca 2×3 m, men det står på en annen eiendom for øyeblikket. Skulle så gjerne hatt det her, men her må det planeres først, så det blir vel neppe før til høsten tenker jeg. Dermed får det bli vinduskarmen i år og evt litt fra gartneren. Trenger jo ikke så mye siden jeg ikke har hverken hage eller veranda enda…

    11. Miss Imperfektum: Hei og takk for fin tilbakemelding. Ja jeg fikk jo mitt når jeg ble pensjonist, og det har vært utrolig spennende å holde på med. Problemet er å begrense seg og der er jeg ikke veldig god. Lykke til med både planering, veranda og når drivhuset er på plass 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg