Parringstid…

Våren, denne herlige tid hvor det spretter og spirer i alt som har ligget dødt av planter og busker og trær. Der sevja ikke bare stiger i stammer og stilker, men overalt i hele vår herlige natur. Det er parringstid. Det foregår en dramatisk kamp i naturen for å finne seg en make sånn at arten kan videreføres til nye genereasjoner.

Nå googla jeg “parringstid” og det var ikke måte på hva som dukket opp av varianter på akkurat det temaet. Det er tydeligvis et tema som opptar fotografer “all over the world”. Nå har jeg jo nettopp begynt på fotokurs, og bare ferdig med første dagen. Så jeg er ikke kommet helt dit at jeg våger meg til å forevige sånne seanser ennå. 

Men det er et faktum at hele naturen oser av kjærlighetsforhold, av korterere og lengre varighet. Med en bokstavelig talt “dyrisk” fokus på å befruktningsprosessen. Men dere får google selv om det frister med noen sterkere scener fra denne hektiske aktiviteten som utspinner seg på de merkeligste steder i naturen.

Men det hele er jo vakkert. Og det er jo bare så til de grader naturlig at de aller fleste ikke legger merke til det. Om man ikke har en liten fotograf i “magem”.

Vi kjøpte oss ny bil rundt juletider i fjor, altså for noen få måneder siden. Dette er jo den første våren den opplever og fikk være med meg ned i sentrum i dag og parkerte pent og pyntelig utenfor Rema 1000. Men at “krake søker make” gjaldt for biler også, det må jeg si at jeg aldri  har opplevd før. Men nå er jo bilene blitt rene datamaskinene som nesten tenker av seg selv. For bare se hva jeg fant når jeg kom ut fra butikken.

Nå er det min bil til venstre da. Og ikke har jeg peiling på hvem av de to som tok første initiativet til denne ”daten”, men jeg antar det var min siden den andre ikke var der når jeg parkerte. Også en nordlending og en trønder,, jaja,, det har jo gått bra før. Nå er jeg jo ikke sikker kjønnsfordelingen her, eller hva som har skjedd mens jeg var og handlet. Men jeg håper på det aller beste.

For jeg kan ikke akkurat si at jeg har lyst å begynne å ta vare på en skokk med tråbiler rundt juletider.  😀

Så moralen må vel bli at følger man med rundt seg så er det ikke måte på hva man får øye på 😀

Takk for titten og ha en fin dag 🙂

 

15 kommentarer
    1. Oj, det var en søt kjærlighetshistorie. Den kan rett og slett føye seg inn i filmen Biler 😉 Hadde passet godt der. Kan i grunnen se det for meg 😉
      Og så er det jo det da, at mange med kamera, har øye for små detaljer. Og de små detaljene finnes det millioner av, rundt i den store verden 🙂
      Og så er jo våren den tiden hvor alle blir yre, enten det gjelder insekter, dyr, mennesker eller biler 😉 For snart er de å se, de som kan ta ned taket mens de kjører…Sikkert vårtegn det også 😉

    2. Eva: Takk for kommentar 🙂 Ikke sant.. det er ei herlig tid.. og det krever litt trening å se de små detaljene. Men det kommer sigende sakte men sikkert 🙂

    3. Ha-ha, du er morsom 😀 Ja, når bilene begynner å formere seg , da blir det trøblete. Så du får passe godt på HAN 😀 Ha en fin ettermiddag 🙂

    4. Flott dem var da 🙂 Våren er bare super. mer utetid og mindre innetid. Må snart finne frem sykklen og gjøre den klar for en laaaaang sommersesong…Men i dag er det ikke mye liv her…Hadde en syk økt i dag, kjørte så hardt at jeg nesten spydde hehe. Men var topp da, i morgen på igjen, da lit mer rolig før en knallhard økt på fredag og da er det HELG 🙂

    5. rundtomkringtrorjeg: Ja du er jo helt besett.. jeg holdt på en knappe time da.. og mest styrke. Men jeg antar at du har lempa både meg og vektene over hodet 😛

    6. hehe blir en vane. Er ikke så sterk som jeg vill, men helt oki. Er ikke 20 år lenger…Men kroppen tåler mer og mer når man har holdt på en stund, men er flink til og lytte til kroppen, og tar pauser på opp til 1 uke i gangen.
      Og det er ikke tiden som spiller noen rolle. Du trener , vær stolt over det. Du er ikke 20 år du heller 🙂 Kjør lett, eller kjør det du kan, det viktigeste er at du har kontakt når man kjører på )

    7. Ja,jeg har også sånn foto-blikk, eller linse-øyne som jeg også kaller det. Ser hele verden med linse-blikk jeg 😀 Jo mer man tar bilder, jo mer ser man 🙂

    8. Nå satt jeg og klødde meg fælt i hodet ei stund. Hva har de to bilene der til felles da??? : Gammal Toyota og Ny Volkswagen…. Hmmmmmm… SÅ omsider, oppdaget jeg det! JØSS, det var litt spesielt…… Ellers har du (Og for ikke å forglemme Madammen) god smak når det gjelder bil Jeg kjører nemlig også Volkswagen. 🙂

    9. karidansen: Takk for kommentaren, ikke så enkelt å se i første omgang. Er faktisk imponert over meg selv som så det med en gang. Og det er vår andre VW, hadde en touran til vi bytta til denne. Der får vi inn alle fem barnebarna og oss selv 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg