Stevnemøte i syrina….

Nå  har jeg blogget om både katt og sjura/skjæra men da var det liksom hver for seg. Og hadde jeg vært flink til det så hadde jeg lagt inn en link til de to blogg innleggene mine. Men nå er jeg altså ikke det. Så inntil jeg finner ut av det så får dere lete etter gamle innlegg på bloggen min. Men jeg gjør oppmerksom på at jeg har verken katt eller skjære som husdyr 😀

Men i dag tidlig når jeg stod opp og åpnet persiennene ut mot terrassen og den syrina skjæra prøvde å bygge reir i for et par år siden, å var det et ganske hektisk drama der rett utenfor vinduet.

 

Aha, nabokatta oppe i syrina…..

Og ikke alene nei,, der var et par skjærer (sjura som vi sier  her oppe…) som tydeligvis ville ha det moro. Nå er bildene tatt gjennom vinduet på terrassedøra mi, for jeg antar at artistene ville forsvunnet om jeg åpnet døra.Men jeg håper at dere får øye på det jeg så…. 😛

Og jaggu kom det et par småfugler som inntok orkesterplass for å følge med hvordan dette kom til å gå… Og så fikk både jeg og katta øye på en full mobilisering i hengebjørka på nabotomta.. og ikke rent få som tok seg tid å stille opp midt i vårens mer forplantnings messige sysler…


Jeg vet ikke om jeg begynte å få sympati for katta, men gjorde i alle fall ubevisst en litt for brå bevegelse…


Da forsvant de nærmeste skjærene.. og katta var snar med å prøve å komme seg ned fra syrina….


Og stopper opp og ser på meg.. for nå har jeg gått ut på terrassen.. og sier med all tydelighet ”Tusen takk”- før den rusler  hjemover….

Hadde katter og fugler kommunisert like godt, så hadde sikkert verden blitt en smule kjedeligere.

Men nå er jo skjæra ansett som et av verdens klokeste dyr.. så det forbauser meg egentlig at de ikke har fått montert opp sånne kattestoppere i trærne der de har reir. 😀

Ha en fortsatt God Helg 😀

 

 

10 kommentarer
    1. Ja, det var et lite Dyredrama…… Tydelig at pus sa “Takk” på kattevis! Jeg kjenner meg igjen vedrørende linking. Har fått bruksanvisning av Frodith, så jeg skal nok bli mer avansert etter hvert. I løpet av året “Linker” vi nok som bare det , både du og jeg! 😉

    2. karidansen: Takk for kommentaren. Ja jeg klarte jo å linke fra YouTube på det innlegget mitt om E6..men finner vel ut av det med å linke internt på fra bloggen.. leer. vi får det nok til 🙂

    3. Hehe….Dyreverdenen er ganske brutal. Den sterkestes rett osv. 🙂 Artig å fange sånt på kamera da. Det er jo ikke alltid man har mulighet til det 🙂
      Håper resten av helgen fortsetter i fredelige former 🙂

    4. Eva: Takk for kommentar..neidu.. jeg brukte mye tid på å forklare akkurat det der for min gamle mor når hun bodde i generasjonsboligen her. Hun hadde katt og ivrig mater av fugler. Har et dikt om det.. så blir kanskje en blogg en vakker dag 🙂

    5. Fantastiske bilder,særlig det første. Jeg er glad for at nabokatter i holder musa borte :). Jeg må hvist også stå opp i otta, sånn at jeg får med meg litt dramatikk 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg