Et blikk gjennom mine øyne og minner..

Terrassen er utvilsomt det stedet jeg tilbringer mest tid om sommeren. Der har jeg Paviljong, der skriver jeg dikt der nyter jeg mange timer selv om været ikke alltid er som man skulle ønsket seg. Og der har vi det meste av hagen vår. Og som mange har sett så blir det forhåpentligvis en blomsterflora der i år også. Det siste jeg så av det i høst var dette som har overvintret i kjelleren…

Og det har i vinter vært erstattet av dette.. som jeg faktisk har blogget om i et annet innlegg….

Men selv vinterstid kan man få øye på vakre motiver når man er ut i mørket for å hente inn ved….


Men tilbake litt til sommeren som var. Jeg har jo blogget om besøk av en katt som ble min sommerflørt… Men det hender det dukker opp ukjente som man ikke får riktig sånt forhold til…. Jeg har hørt hva insektet heter, men det har jeg glemt..



Den landet med et “brak” og rev meg ut av mine drømmer om edderkoppens arkitektoniske evner…. Og samlet krefter en stund før den forsvant..

Men edderkoppene holdt det gående jevnt og trutt og sluttet å telle hver gang jeg gikk i “garnet” når jeg kom ut på terrassen i tidlige morgenstunder. Og det er ikke tvil om at nå begynner det å krible.. nå kjenner jeg lysten etter å få fjernet “vedboden” få spylt og vasket.. få opp Paviljongen og begynne å plante ut. Men jeg vet jo at det ennå er noen uker til.. i mellomtiden så får jeg minnes morgensyn som dette og naturens lyder som er som ekko i bakhodet mitt…

Jeg gleder meg…….

Copyright bilder: Jan E. Håkonsen

 

18 kommentarer
    1. Ja, nå må du være tålmodig 🙂 Herlig spindelvev. Ikke lett å få sånne bilder. Gleder meg til enda varmere og sommerkjoler. DET er godt det 🙂 Men den beste tiden er faktisk NÅ på et vis…FØR det setter i gang 🙂

    2. frodith: Takk for kommentar..det er faktisk et godt poeng å nyte tålmodigheten. Tida går fort nok som den gjør, så det er dagen i dag som er den viktige 🙂

    3. Gleder meg jeg også..og enda mer etter å ha sett bildene dine nå :))..også så tydelig bilde av den insekten…stilig :)) Nydelig nattehimmel også …og hos deg bugner det visst både av blomster og ved :))) God natt :))

    4. Flott bilde av spindelvev. Det er rart hvordan vi viser “Bilde” av oss sjøl via en blogg; både gjennom det vi skriver og det vi tar bilder av. Du har blikk for så mangt, og du er tydeligvis ikke redd for å ta i et tak. Jeg tør ikke å legge ut bilde fra min skåle, for der er det ganske kaotisk. Jeg har ikke lagt den inn sjøl, da – jeg har fått veden tilkjørt og “Innlesset” via traktor. Det er imidlertid veldig koselig å se en slik vedstabel som den du har! 😀

    5. karidansen: Tusen takk,,ja det er vel ikke til å unngå at man ”legger igjen” litt av seg selv her inne. Men om man ikke gjorde det så ga man jo lite av seg selv,, og der er du flink til å dele mange opplevelser 🙂

    6. Det er alltid en balansegang – hvor mye man vil dele. Vi har forskjellig oppfatning av hva vi synes er ok. Jeg tror ikke det er mulig å skrive en interessant blogg, hvis man er alt for redd for å by på seg sjøl og lar frykten for andres “synsing” styre det meste. Man skal være forsiktig og bestrebe seg på å unngå å utlevere eller henge ut noen. Det er fort gjort å gå i den grøfta, men øvelse gjør mester… her også!

    7. Fine bilder! Ja, nå nærmer det seg mai, og da kommer det vel skaplige temperaturer for mer blomsterflor også. Fint å ha noe å glede seg til.Ha en fin dag i våren! 🙂

    8. karidansen: Nei det er sant, så er man bevisst den balansegangen så går det nok som regel bra. Og det kan jo være mye fint å finne i grøfter også 🙂

    9. Herlige bilder, og en enda herligere forventning for den tiden vi går inn i nå. Jeg kjenner også på det å glede seg til sommer, farger, insekter og annet. Enda alt er ikke like hyggelig. Men likevel en del av årstiden 🙂
      Takk for synet og fristelsen 🙂

    10. Eva: Tusen takk for kommentar. Nei det finnes fordeler og ulemper med det aller meste, og det ene følger som regel det andre 🙂 Sånn er det bare 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg