Nå går det i “hundre” og vel så det…..

Nå er jeg dyktig på hælene i drivhuset, og vi er allerede i Mai. Selv om mye har skjedd i drivhuset så er det masse igjen. Men nå er det jo sjelden vi planter ut noe før i midten av juni. Da først kan vi være rimelig sikre på at det ikke kommer nattefrost. Men nå skal jeg ta dere med en tur og sammenligne litt for å se hva som har skjedd og hva som foregår nå 🙂 

Ennå ligger det snø på plena, så jeg får gni litt i fjeset så panikken den roer seg, leer,, det bruker å hjelpe. Men nå skal vi ta en kjapp oversikt inn døra i drivhuset mitt…

Som dere ser så begynner det å bli ganske så fullt, så geranium og fuchsia og hortensia som overvintret i kjelleren må ut herfra, og det i en faderlig fart. Men det kan jo være greit å ta en titt tilbake på hvordan de så ut når jeg  henta de i kjelleren og satte de ut i drivhuset..

Men nå er det på tide å hive de ut av drivhuset, de tar alt for stor plass.


Ut på marka med de, men de får dagplass på terrassen, både for å få luft og lys og akklimatisere seg litt. Men på kveldene så tar jeg de inn i huset. Og det minner meg om en busstur da jeg var ungdom og vi kom fra en fotballkamp sent på kvelden en høstdag. Det var begynt å bli mørkt da vi kjørte gjennom et tettsted, da kom det tørt fra en kompis av meg: “Herrefred, her har de jo glemt å ta inn husene for natta….” 😀 Men jeg får satse på å ikke glemme å ta inn disse,,,

Da har jeg fått ryddet plass og kan gå i gang med neste prosjekt.. men det må jeg ta i et nytt innlegg litt senere 🙂 

Copyright bilder: Jan E. Håkonsen

 

6 kommentarer
    1. Skal si det gror hos deg, her blir det mye flott, og det går da framover med snøen og, iallefall blir det mindre av den og det er godt 🙂
      Kos deg på Mai-dagen. 🙂
      ps. Jeg bor et et sånn hus som står ute om natta! 😀

    2. monomarit: Tusen takk for kommentaren og takk det samme 🙂 Måtte innom og titte til deg 🙂 Og jada.. leer. jeg lar mitt hus stå ute også.. så det så 😛

    3. Kos deg meg drivhus og plantene. Nå er vel meste av snøen gått også? Så man kan styre litt i hagen framover.. Ha en fin første mai 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg