Norges minste,,

Det er så langt fra alt som er verneverdig som får et liv og en æra som er verdt å skryte av. Det hender faktisk at vern bare gjør det verre å få gjort noe for å ta vare på bygninger på en god måte. Men noen ganger så blir jo resultatet bare helt nydelig.. og det kan man si om det som er definert som Norges minste hotell…

Det ligger vakkert til i naturskjønne omgivelser med et utall av turmuligheter… Her er elver og fjell og skog med indianere.. det var kanskje å ta litt i. Men totempeler finner man like i nærheten..

Og elva i bakgrunnen ser jo ganske så fredelig ut.. men litt lenger oppe på stien er det litt mer fart og fres i vannføringa.. Og brua over er ikke for alle.. det er mange som har fått den store skjelven midt utpå..


Men vi må komme oss opp bakken og mot Norges minste hotell. Storjord Hotell, og følger du linken så finner du de på Facebook..

Bli nå med inn og ta en titt i første etasjen.. bare et par bilder fra stua…

Men vi får ta en liten titt i gangen også.. og der går jo trappa opp til andre etasje,,, Og inn til høyre er spisesalen..

Og oppe er det en romslig gang og inngang til toaletter og soverom..

Og mat og drikke får man selvfølgelig kjøpt. På en dag som denne så er det en enkel men deilig meny..

Vi valgte å sitte ute og nyte kaffen og kaker utenfor i det herlige været som kom mens vi var der..

Og jeg valgte meg Rabarbrakake med krem.. og tro meg, den var deilig…

Og madammen det lactosefrie alternativet. Det er slett ikke alle steder de har den valgmuligheten, selv på større restauranter..

Hotellet har ikke åpent hele året.. men følg med på facebook om du har tenkt å kjøre E6 nordover gjennom Saltdal Kommune.. Dette er verdt et besøk, og det er ikke rart at eierne har fått pris for bevaringen av bygning og innredning.

Alle bildene er mine.. så det så.. 😀 Takk for titten og ha en flott helg videre.,

10 kommentarer
    1. frodith: Jeg er jaggu ikke sikker.. men det kan jeg finne ut. Men om du følger linken jeg la inn (lærte det om linker i går.. 😛 ) så kommer du inn på fb sida til hotellet 🙂

    2. Så koselig, lite hotell i idylliske omgivelser. Dette blir jo noe heeelt annet enn disse digre by-hotellene. De kakene så gode ut, og fint pyntet var de også! 😀

    3. Rett og slett det mest sjarmerende med et bittelite hotell, hvor alt oser gammel sjarm. Vi har et hotell ikke langt herfra, som ikke er knøttlite, men det har bevart alt det gamle, og er i hotellkjeden: De historiske hotell. Det ser ikke ut som et hotell. Det har vært en del av en gård, og senere var det et sykehus for sinnslidende kvinner.
      Jeg fikk høre historien en gang jeg var på en pensjonisttur…Hehe. Og må si at historien er litt grusom. Det sies at det spøker der 😉
      Sånne gamle steder, enten de er store eller små, har så utrolig mye historie i veggene. Jeg synes det er det som gjør at det blir en opplevelse, det å tenke seg alt sammen 🙂 Og interiøret selvsagt 🙂
      Tusen takk for omvisningen. Tror jeg skulle ha trivdes på det hotellet 🙂

    4. Eva: Ja det har vel lett for å bli sånn at det knyttes spøking til sånne gamle steder. Men er vel like ofte at det hersker en stillhet og ro der som viltre og plagsomme spøkelser 😀 Vi har jo aldri overnattet der da.. men er innom og drikker kaffe en gang i året i alle fall 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg