En helg med en salig blanding..

Det ble en innholdsrik helg dette, det må man si. Fra bålkaffe og via nydelig servering ved Norges minste Hotell, og innom kulturelle innslag. Og enda er ikke helga over..

Det kan hende at man kunne fått vaske seg i dette sjarmerende vaskefatet om man ble sotete etter bålkaffen, men jeg tror det var å foretrekke å gjøre det på toalettet.

Og det var så mye mer i områdene vi var i går som jeg ikke har fått tatt med meg. Her viser bildet i hovedsak den nyeste delen av Nordland Nasjonalparksenter, som inneholder galleriet som er viet til to nålevende kunstnere som har bodd i bygda i mesteparten av sitt liv.

Jeg skal ta dere med meg inn i Galleriet til kunstnerne Per Adde og Kajsa Zetterquist. Jeg viser veldig lite av bildene inne der. Det håper jeg at de som kan tar turen og ser på selv. Men noen smakebiter skal dere få. også av gjestekunstnere.

Her kommer noen bilde klipp i rask rekkefølge… Du kan lese mer om galleriet på linken under til Nordland Nasjonalparksenter.

Det er så mye annet rundt i dette området, at det må bare oppleves.

Ikke minst av herlige naturstier,,,

Men for de som ønsker det og vil vite mer om dette stedet, så gå inn på linken til Nordland Nasjonalparksenter.

15 kommentarer
    1. Margrethe: Ja det er mye og mangt samlet rundt et relativt tilgjengelig område.. og tett ved E6 som kommer ned fra Polarsirkelen/Sasltfjellet og krysser mellomriksveien/Silvervegen over til Sverige rett ved. 🙂

    2. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Nå må jeg nok innrømme at jeg er en elendig museumsgjenger og også på gallerier. Vi har jo vært masse ganger i Paris.. og stakk innom Louvre i ti minutter for å se på Mona Lisa.. så du skjønner,, leeer.. eller er vel det du ikke gjør 🙂

    3. Høres og ser både koselig og idyllisk ut 🙂 Og artig med en liten titt i galleriet 🙂 Så forresten veldig fint ut på det lille hotellet..sikkert en hyggelig opplevelse :)) Kaffe på bål smaker så godt, men blir ikke noe tenning av bål før til høsten her nå..så skal vi på tur får det bli kaffe på termos :))

    4. annebe: Takk for kommentar du 🙂 Blir nok kaffe på termos for det meste her også.. men vi bruker å ha med oss pølser og ved..og grille på bål når vi er på sånne turer. Men så langt har det ikke vært fristende å gjøre det

    5. karidansen: Det hanebildet var litt mer da.. den endte opp i en dunge med ”bånd” på gulvet.. men var ikke så enkelt å få det inn i et bilde 🙂

    6. Så koselig med en sånn tur. De gledene som jeg tror mange aldri en gang opplever, som bålkaffe og sånt. Gallerier liker jeg å gå i. Synes det gir en sånn ro.
      Uansett tur, det er alltid noe å se og oppleve, om man tar seg tid til å finne ut av det 🙂 Takk for omvisningen 🙂

    7. Så koselig, da! Det vil si, noen av maleriene var kjempeskumle, men hotellet og bålturen. Kjekt å se reisebrev som dette fra landsdeler som jeg ikke har vært i:)

    8. Eva: Takk skal du ha.. nei er vel ikke alt alle får oppleve 🙂 Men det er jo så mye vakkert på alle steder rundt om i landet 🙂 så hver din gang å vise omkring

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg