Når gamle dikt dukker opp… og snart Lofottur..

Ryddet litt på dataen og fant dette diktet og dette bildet .. og snart håper jeg at sola varmer oss på kaikanten i Lofoten. Bare et par uker til så drar vi av sted….

De vakreste ord.

De vakreste ord er så enkle å si.

De sneier et hjørne så er de forbi.

Rører så vidt i det hjertene trenger.

Klinger litt falskt på de innerste strenger.

Hvor er det søkende følsomme sinn?

Som uten et ord finner veien dit inn!

Som ser å forstå og skjønner det meste?

De vakreste ord er ikke alltid de beste.

Øret som lytter og øyne som ser.

Er kanskje det som aner mer.

De vakreste ord er så enkle å si.

Men ører og øyne kan smile og gi.

 

Jeg må bruke litt tid på å finne ut hvorfor ikke rette skrifttypen kommer frem lenger.. men det blir i morgen 🙂

 

 

12 kommentarer
    1. Vakre ord og vakkert bilde 🙂 Det med skriften kan du stille oppi til høyre der nå, der hvor det strå skrifttyper 🙂 De har endret litt så vi får flere muligheter 🙂 Ha en vakker dag, håper du får sol 🙂

    2. Nydelig bilde og absolutt vakre ord 🙂 Kan tenke meg Lofoten er et flott sted og helst i finvær ja :))
      Jeg har ikke satt meg inn i det med skrifttyper….bare små og store bokstaver .:)
      Ha en fortsatt fin dag :))

    3. frodith: Takk skal du ha. 🙂 Jeg får prøve det neste gang.. har jo funket å lime inne tekst med en skrifttype før.. men nå endret den seg. Og som du ser av innlegget i dag.. så ble det sol 🙂

    4. Vakkert dikt, og vakkert bildet Diktet handler om noe vesentlig slik jeg tolker det. Det er koselig å få komplimenter, men hvis man bare strør om seg med godord uten å tenke noe mer over det, så blir det ikke så mye verdt. Blikk kan si mer enn tusen ord, både på godt og vondt. Dessuten er fagre ord – uten handling som understreker ordene – ikke så mye verdt. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg