Klargjøre for tur…

Nå blir det mye kjøring de neste ukene, og det er jo alltid spennende og særlig når vi ikke har kjørt så mye med denne bilen. Først skal vi avgårde til Trøndelag, allerede nå på tirsdag og blir til Fredag. Da skal vi besøke eldste barnebarnet og eneste jenta og hennes familie, Hun ga oss jo vårt første oldebarn for litt over et år siden. Så skal vi innom vår yngste sønn og hente hans to sønner som vært noen dager der hos han. Det blir vel en kjøretur på sånn ca 140 mil tur retur.

Eldste gutten vi skal ha med hjem er snart 13 år, så han har ikke veldig sans for sånne barne sete arrangementer lenger.. så her må det stokkes om litt. Og litt støvsuging, men tenker det trengs vel så mye når vi er ferdig med den turen. Men diesel går det uansett hvem som skal sitte på..

Neste tur går til Lofoten, Da blir vi alene og da har vi jo alt for stor plass. Men det hender jo at det blir frakting av noe slekt og har hendt at vi har hatt full bil for å se på midnattsola..

Så der er det greit å støvsuge og ordne det sånn noenlunde til. Vi tar jo med oss sykler når vi drar til Lofoten.. og det er fullt mulig å lempe de rett inn i bilen. Men nå skal vi som regel ha med oss noen kasser med fisk hjem.. så da kan det være greit å ha plass.

Men vi er jo ikke ferdige med den turen.. Etter et par uker i Lofoten og noen få dager hjemme bærer det sørover til Skedsmokorset ikke langt fra Lillestrøm. Der bor får eldste sønn og hans familie. Og de har to flotte gutter. Så nå skjønner vel folket hvorfor madammen har insistert på at vi MÅ ha sjuseter. Nå er det to sønner.. to samboere,, fem barnebarn og ett oldebarn.. og VI.. Men jeg håper og ber at det holder med sjuseter. Det er jo ennå litt bagasjerom og ganske romslig selv om vi laster bilen full..

Men vi får smekke at lokket og ta en tur om gangen.. og jeg regner med det blir noen bilder og små innlegg etter hvert som vi forflytter oss gjennom landet 🙂

Ha en nydelig ferie uansett hvor du har tenkt å sette kursen,,,

 

 

18 kommentarer
    1. Klargjøring av bil er virkelig viktig før en skal på tur, og når vi hadde 7 seteren var vi 6 stk selv inne i bilen opp og ned til Holland. Det er bare 200 mil en vei, men flotte veier når en forlater Norge. Eller vestlandet. Alt ettersom.
      Greit med stor bil med så mange uten tvil.
      Håper dere får en herlig opplevlese, og at dere koser dere masse.:)

    2. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Hjertelig takk. Det kommer vi nok til å gjøre.. blir jo mye familiefokus på alle turene. Men sånn er det når det begynner å bli noen generasjoner i slekta 😀

    3. Det er nok snart på tide å skaffe seg en minibuss kan jeg skjønne av dette innlegget 😉 For familien vokser og vokser tenker jeg 🙂
      Setearrangementet i Sharan er genialt. Vi hadde også barneseteordningen. En fantastisk god bil, med uendelig plass i, føltes det som. Så dette blir nok en kjempeflott tur 🙂
      Den er det eneste jeg savner etter skilsmissen…faktisk 😉

    4. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Nei det skjønner jeg 🙂 Jeg hadde ikke planlagt å bli oldefar før jeg ble ordentlig pensjonist.. men tro meg.. overraskelsen var vel så stor for han som ble bestefar og utbrøt: ”Og jeg som har unger som ikke sover om natta ennå… ” 😛

    5. Eva: Akkurat.. ja du fortalte jo en gang at du hadde hatt maken. Leer. tror jeg skal stritte i mot minibuss tanken så lenge jeg kan.. sånn sett er det jo bra at familien er spredt litt rundt over landet 🙂

    6. karidansen: Hjertelig takk. Har akkurat sjekket inn på Grong og fått oss litt mat. Første stopp i morgen er til eldste barnebarn og hennes gutt og vårt oldebarn. Og jeg kan betro deg at vi har tatt noen turer opp og ned dette landet både med fly og tog og bil for å hente og levere barnebarn 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg