Nidelven stille og vakker du er…

Ja den sangen er det vel neppe alle som husker, men det var vel omtrent det eneste vi ikke fikk servert fra “Nidelvens kjøkken” mens vi var i Trondheim. Men har du lyst å høre, så fant jeg en herlig versjon på youtube  klikk her

Men nå bestemte jo våre barnebarn hvor vi skulle spise sammen på torsdag kveld, og de titta ut av vinduet fra hotellrommet og begynte å peke vilt,,,

Se der farfar.. der er brua over til Solsiden.. dit skal vi gå..

Og jaggu har det skjedd mye på Solsiden siden vi begynte å ta turen til Trondheim for masse av år siden… Da var jo denne delen av byen en forfallen bakevje..

Og det var ikke mange minuttene å gå heller.. hotellet til venstre og spisestedet rett på andre siden av brua..

Men frokosten i går fikk vi da med oss.. og Scandic/Rica Nidelven har jo fått merkelappen “Norges beste hotellfrokost”… så her kommer noen bilder i full fart. Jeg er jo egentlig ikke så glad i å vifte med kamera mellom morgentrøtte hotellgjester,, men tok da sjansen..

Juice i alle varianter på bestilling.. eller ferdig laget ute i spisesalen…

Tradisjonelle påleggs varianter.. som man finner over alt på hoteller..

Eller nyskåret spesialiteter og også ost i alle varianter..

Hvor mange kokker som holdt på og tilberede og ordne i spisesalen fikk jeg ikke helt med meg,, men stort sett alt av pålegg og drikkevarer kunne man få i ferske varianter tilberedt nøyaktig som man selv ville ha det..

Her går det i egge varianter..

Og vafler og sveler som vi kaller det…

Og varm mat i masse varianter..

Og jaggu fristet de ikke med en liten “attpåklatt” på tur ut av spisesalen….  Men da hadde klokka gått fra meg, for det var på tide å hive i bilen,, og hente barnebarn og komme seg hjemover… 

Så opp på rommet og pakke sammen.. og ut i et fenomenalt drittvær.. Men DET orker jeg ikke å blogge om,..

Ha en nydelig helg alle sammen…

 

14 kommentarer
    1. Hotell frokost er det viktigste av alt sammen.
      Når jeg er på tur så er det først å svømme på morningen, og deretter spise en deilig frokost.
      ingen ting slår det. Alt annet blir bare ekstra liksom.
      Masse godt der og slik skal frokosten være på hotellet.
      Solsiden har jeg vært noen ganger på. Det er utrolig flott der.:)
      Kos deg nå i helgen::)

    2. frodith: Takk skal du ha 🙂 Regna jo småspiker og dessuten var det jo bare en sånn kort,, kort tur,, så vi var ikke mye rundt. Og var hjemme i går kveld. Og fredag bærer det til Lofoten et par ukers tid 🙂

    3. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Takk skal du ha 🙂 Vi var jo mye i Trondheim da eldste sønnen tok ingeniørutdannelsen sin,, nå blir det kanskje litt mer når yngste flytta hit.. men vet jo ikke ennå hvor lenge de blir boende her 🙂 Ha en nydelig helg du også 🙂

    4. Margrethe: Ler.. ja det var evig nok til meg i alle fall.. hadde jo ikke sjans i havet å smake på en brøkdel en gang. 😛 Ha en flott dag du også 🙂

    5. Ja, HER var det mye å velge i……Så mye at det er fort gjort at magen blir mett før øynene!! Sveler har jeg ikke sett på hotell – frokostbuffet før. Ei svele er jo et helt måltid i seg sjøl. Håper dere får finvær på turen også! 😀

    6. Åh du verden. Altså. Den sangen satt i hjernebarken på meg hele oppholdet i Trondheim. Helt greit det, men det er liksom en sang min mor og far spilte på trekkspill og gitar, helt greit, men ikke dag ut og dag inn. Nå er den der igjen. Så takk, hehe. Men Trondheim! Likte byen så godt, og på solsiden finnes det en supersøt driver av Jordbærpikene 🙂 Og for det andre ble jeg utrolig sulten nå, fantastisk hotellfrokost. kan vel sies å være en av de bedre den der, synd jeg ikke bodde der under mitt opphold 🙂 Kos dere videre 🙂

    7. karidansen: Ja jeg rakk ikke over mer enn en brøkdel.. og vi kom hjem fra den turen i går kveld. Men fyker avgårde til Lofoten på fredag ,, da satser vi på godvær 🙂

    8. Min matgale verden: Uffa meg.. det var ikke meningen å plante gamle minner av sanger i hodet på deg 😛 Men det minner meg da vi hadde med eldste barnebarnet på bilferie i Norge da hun var lita.. og vi ble kommandert til å spille I’m a Barbie girl fra Trøndelag til Oslo 😛

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg