Måke kavalkade,, og någo attåt..

Når man er i Lofoten og været overrasker som det gjorde i dag, og båten ligger rett nedenfor bua med full tank, så finnes det ingen unnskyldning… Så her kommer først “nogo attåt” så får dere fråtse i måkebilder etterpå,, jeg bare legger ut vilt og uhemmet…

Men sånn at det er sagt.. det var ikke bare meg som bidro til middag og måkefest..


Men det var mye smått… men noe ble da noe i kassen,,


Og her kommer en kavalkade men måke,,måse bilder 🙂 De samler seg i tålmodighet og freden råder i solskinnet..




Men så skjønner de at det kan være “nogo attåt” på gang….




Men sånne måltider går sabla fort over og roen senker seg….
+

Et siste lite sprell,, så senker freden seg rundt båten….



Men jaggu fikk vi se havørna i ett kort og hektisk øyeblikk… men litt vel langt unna,,,

Den kom og forsvant..


Og det gjorde vi også, og det endte med stekt seifilet…

Alle bildene er mine 🙂 Men nå er de litt dine 🙂

10 kommentarer
    1. Flotte bilder av “styrine” måker på fiskefangst. Ser jo ut som det glitrer gull i vannet på et av de rolige bildene. Har aldri sett en hel sei før, så jeg lurte på hva slags fisk dette var. Jeg liker nesten sei bedre enn torsk. Den er saftigere og mer anvendelig synes jeg! 🙂 Ha ha- oppdaget at jeg hadde skrevet “Tosk” i stedet for torsk. DET er i alle fall sikkert ! Jeg liker SEI bedre enn TOSK. Det verste må imidlertid være om man kommer over en “Sei tosk”….Ho-ho – den var dyp, gitt! 😉

    2. Jeg må innrømme at jeg synes måker er forferdelig bråkete og baksete fugler. Det er litt bedre å se dem i sjømiljø, enn i bymiljø. Jeg ser dem som oftest i bymiljø, og der er de litt for “frekke”. Men likevel, vakre på sin måte 🙂
      Jeg var i Stavanger en tur i vår, og hadde kjøpt meg en liten pose pommes frites. Jeg satt i Vågen, og spiste. Der er det jo sjø. Men jeg var jo ikke på sjøen. Det gikk ikke lange tiden før jeg var omringet av griske måker som håpet at jeg skulle miste noe, eller som etterhvert fant ut at de kanskje skulle forsøke å stjele noe. Kan vel trygt si at “måltidet mitt”, ikke ble den helt store kosen 😉

    3. karidansen: Leer,, jaggu må jeg bestemme meg for å fiske en skikkelig torsk.. før jeg forlater her 😀 men jeg har en på lager om det kniper om 😀

    4. Eva: Smiler,, jeg skjønner deg veldig godt. Måkene har blitt rovdyr på land.. sånn er det bare.. Når vi har gjort klar fisken her så kjører vi jo fiskesloet et godt stykke ut fra land for å kaste det på hav.. for at ikke måsene skal herje rundt husene 🙂

    5. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Takk skal du ha 🙂 jeg er bare redd for at jeg kommer til å overdynge bloggen med Lofotbilder.. sukk.. men de får nå se og lese de som vil 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg