Der veien endte…

Vi har jo vært  i Lofoten omtrent hver sommer de siste årene. Men det er først i år at vi virkelig har kjørt rundt omkring og funnet nye steder å se på. På lørdag så kjørte vi tur som dere så i siste innlegget mitt, og da havnet vi på et sted som heter Nesland, og der var det Nesland dager..  Se HER


Ja nå er altså ikke dette leder av arrangementskomiteen, men det gjør seg så innmari godt med et sånt bilde i innledningen 😀 og dessuten var det veldig relevant. Nesland dagene har litt fokus på gamle ting og tang.. Som for eksempel klesdrakter..

Men det er jo også mye gammelt utstyr som er funnet frem for anledningen..



Men det var en artig opplevelse vi fikk der, vi traff nemlig på en kar hjemmefra som reiser rundt og holder foredrag om gamle båter og tegner de i detalj. Men vi traff også på Jekta Brødrene som ble bygget hjemme på Rognan. Jeg anbefaler alle å åpne linken under og se på bygginga av Jekta,

Du kan se en del av byggeprosessen  HER  o–
Det er et prektig skip og gir en føling med Vikingetida, og jaggu fant vi de også, oppe i bakken..


Men det er jo mer moderne aktiviteter da , ikke minst kunst galleri. Men kunstneren ville helst ikke ha så mye fotografering der inne, men jeg fikk ta et oversiktsbilde..


Men det er jo mye kunst i gamle bygninger også.. så jeg tar med et knippe som lå ganske så tett rundt dette stedet..





Men nå runder vi av her. Det var masse mye mer å se, som dere kan se av programmet om dere sjekket første linken jeg la ut. Men tar med en kuriositet som mange slike skilt er blitt..

Nå er jo ikke telefonen så gammel for oss som har levd en stund, men det er ikke tvil om at utviklinga på kommunikasjons siden eksploderte etter at den teknologien kom… Og nå blogger man om det…  😀

Håper noen har glede av mine bilder.. og turer rundt om i vakre Lofoten 🙂 

16 kommentarer
    1. Her var det mye spennende og jeg ble nesten litt skremt av det øverste bilde..hehe..
      Du tar masse flotte bilder og det øverste av de gule husa var det så fine farger i :)) Lofoten ser virkelig vakkert ut..og har jo hørt at det er spesielt flott der også :)))

    2. Nesland-dagene kan minne litt om det vi kaller “Middelalderfestivalen” på Hamar, bortsett fra at det temaene er litt ulike. Det er jo ikke båtbygging og fisk som er det mest aktuelle på Hamar. Blogginnleggene dine fra Lofoten viser at vi ikke nødvendigvis må dra utenlands for å oppleve noe litt eksotisk. Så er det det med temperaturen. Jeg lengter etter sol og varme nå – jeg må innrømme det. 🙂

    3. Jeg har glede av bildene og det du forteller om stedene dere besøker 🙂 Synes det er veldig kjekt både med historie og bilder. Og ikke minst, betraktninger om det hele 🙂 Mye flott å se, og man skulle jo helst ha vært der selv. Men veldig kjekt at du deler 🙂

    4. Vanja: Takk du ,, joda om man bare vil og tar seg tid til det. Skulle jo ut på tur i dag også, men i kuling og heftig regn så ble det ikke det 🙂 Men har nå Henningsvær på ”gang her, sorterer bilder for livet her 😀

    5. karidansen: Nei du har helt rett. Og for å si det sånn.. så lengter jeg etter sol og varme også. 🙂 Men reiser man til steder som dette.. så bør man ikke ha ambisjoner om å ligge flat ut i sola. Vi skulle på tur i dag også, men da var det kuling og det regna både vannrett og loddrett og i kryss 😛

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg