Henningsvær 1 – Gatelangs

Vi fikk oss en nydelig søndagstur til vakre Henningsvær, og til og med været åpenbarte en varm sol og ingen vind. Men som vanlig så gikk jeg amok med kamera, og da gikk jeg på en diger smell når jeg skulle prøve å lage et innlegg derfra. Så jeg endte opp med 4 – les — fire — innlegg. OG kunstneren som har laget denne vakre plakaten, det er meg 😀


Og dette er altså innlegg nr 1 – Gatelangs

Første gang vi var i Henningsvær, måtte vi ta ferge over. Men nå er det bru, men kun enveiskjørt – så vi må vente på grønt lys. Men det er gratis parkering på anviste plasser.


Nå skal det sies at det er myyyye mer å se gatelangs enn det jeg får vist dere her. Men jeg legger ut noen glimt, og sier som jeg har sagt før, man må oppleve det selv for å få de rette inntrykkene.



Fra den indre delen av havna, tusler vi en gangsti oppover mot sentrum..

Når vi går opp der så kan vi kaste et blikk over på det største hotellet på andre siden..


Det meste av Henningsvær sentrum ER jo egentlig gågater selv om det er en del biltrafikk der.. men de prøver jo å begrense den mest mulig..


Og det er mange og trange smug.. men med inn og utganger i begge ender..



Og det er klart at det er mange artige og uvanlige butikker men det kommer jeg litt tilbake til..

Og det aller meste ligger jo langs kanalen som deler Henningsvær i to.. og der er det naturlig nok et yrende liv med båter. Og på denne tiden av året, også masse kajakker..


Men her kan dere jo få det første skiltet av de som kommer i del 2 fra Henningsvær – Skiltkavalkade. Mens vi setter oss ned og koser oss med en flaske brus – mens en trubadur underholder med gitar og sang og godt humør.


Men det må selvfølgelig sendes noen bilder og stemningsrapporter via telefonen mens vi koser oss…


Og det var del 1 – i en fire delt kavalkade fra Hennings vær.. så jeg avslutter med et blikk utover det vakre landskap..

Alle bilder er mine 🙂 men nå er de litt dine…

18 kommentarer

Siste innlegg