Bærums verk

I går fikk vi kjørt litt rundt og sett oss om. Jeg har jo bodd i Asker i fire år, men da kom man seg ikke så mye rundt, og noen anbefalte å ta en tur hit..

Og alle som har lyst å lese mer historisk korrekt informasjon om Bærums Verk kan klikke HER

Og vi var så langt fra alene som hadde den tanken på en søndag….

Men nå fulgte jo ikke vi med noen guide, men stod da og hørte på en liten stund utenfor et sted med masse smykker i, som jeg skal lage et eget innlegg om.. Da fikk jeg øye på dette morsomme motivet..

Ja her var det kunst og håndverk i alle varianter… Her er bare et bitte lite utvalg..


Og alle holdt til i de små husene som er godt vedlikeholdt og holder samme stilen…





Og på de fleste husene så står det jo hva de har vært brukt som, og gjerne med årstall også..


Det er jo noen andre typer bygninger der også,, men vi rakk ikke gå innom alle, og ikke alle var åpne heller..





Ja vi kunne nok brukt hele dagen og vel så det her.. men for de som er interessert så kommer det noen flere detaljer senere.. men stedet er absolutt verdt et besøk…

Og det ligger jo i svært vakre omgivelser..

 Jeg har jo blogget før om hvordan gamle Industriområder kan gjenbrukes til helt andre formål. Og dette er jo et strålende eksempel på akkurat det.

Alle bildene er knipset av meg.. og en haug i tillegg,,,,

8 kommentarer

Siste innlegg