På kjøretøyet skal storfolk kjennes…

Det er mange hobbyer rundt om i landet. Og av og til kan det være et spørsmål om det er en hobby eller en livsstil eller et kall fra høyere makter. Men i dette innlegget er den røde tråden å ta vare på gamle storheter.


Det er vel ikke noen tvil om at designere på den tiden ikke la noe i mellom når de skulle skape nye vidundere… Og for ikke å snakk om de bakre deler..


Ja “ender” finnes jo i de herligste varianter, og det var ikke mangel på det under Rognandagene, men det var da fronter som vakte oppsikt også..


Ja, altså – for ikke å miste fokus og poenget ,, så kan man vel ta med dette her..


Men for de som ikke ønsker å gå så langt bak i tida.. og kanskje holde seg på den litt mer moderat siden.. så ta en titt her..


Men ikke alt går på fire hjul… men har samme samleverdi og får samme omsorg og kjærlighet av sine eiere..


Her var det mye vakkert. Nå har ikke jeg så stor sansen for sånne tohjulinger. Jeg hadde min første og eneste tur som tenåring. Og da havnet jeg rett ut på et jorde og rett inn i en stabel med telefonstolper. Og jeg aner ikke hvem som landet først – jeg eller mopeden 😀 Men heldigvis så går ikke alt på hjul…


Det er beundringsverdig hvor omfattende dugnadsinnsats og ofring av et utall av timer som gjøres av frivillige, og som tar vare på av vår kystkultur. Det er en omsorg det står stor respekt av. Og man kan jo ane omsorgen blant båtene også.. som tar var på de minste..


Men jeg får gå tilbake til begynnelsen.. eller “Fronten” – om jeg skal være nøyaktig… 


Det var noe meget bestemt og handlekraftig over denne fronten.. men når enden er god.. så vitner det også om kjærlighet og omsorg..

Ja det er bare herlig 😀 Ha en vakker og fredelig helg alle sammen 🙂

Alle bilder: Jan Håkonsen

14 kommentarer
    1. Det er moro å se på sånne gamle biler Jeg kunne gjerne ha gått på en slik utstilling, sjøl om jeg er under middels interessert i biler. Nostalgi – og en følelse av å være litt hensatt til tidligere tider! 🙂

    2. Ja, her var det mye fordums glans, som fortsatt glitrer. Det er veldig fint å se sånne gamle kjøretøyer, når de er så velholdte som her. Veldig kjekt å se disse bildene 😀

    3. karidansen: Nei som jeg skrev under de tohjulte så er jeg ikke veldig for sånne.. Bil har jeg men har aldri vært annet interessert enn at de går som de skal. Jeg var på ukes kurs en gang langt ute i huttaheiti.. sammen med en bilgal gjeng.. jeg trodde jeg skulle krepere.. 😛

    4. Her var det mye fint både til lands og til vanns. Har hatt sansen for amerikanske biler helt siden jeg forelsket meg i en grønn og hvit Mercury på Notodden for mange år siden. En riktig god helg til deg.

    5. Miss Imperfektum: Tusen takk du og takk det samme. Jeg har aldri hatt noen form for bildilla. men er jo moro å se hva andre skaper med sitt engasjement 🙂

    6. Wow! Blir helt matt jeg når ser bilen på de to første bildene. Snakker om “glis” altså! Ellers var det mange fine veteraner der av forskjellig slag,

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg