Burn and crash and action,, del 3..Nå parkerer vi og roer ned..

Ja det var en lørdag med futt og fres her, og lukt av svidd gummi og eksos. Og det kulminerte med “Traktor Pull”. Men det egner seg dårlig å vise på bilder..  Men det var en konkurranse om å ha den sterkeste traktoren.. og når voksne menn leker seg.. DA er det ikke noen spøk 😛



Men som jeg sa i innledninga.. NÅ er det på tide å parkere doninger i alle varianter. Og jeg som ikke er noen bilmann i det hele tatt.. jeg lover at det skal bli en stund til neste innlegg med motorkjøretøyer…

Og parkering er egentlig ganske enkelt her i sentrum.. Hvor mange andre steder henger det sånne skilt rundt om …? Så her kommer et utdrag av parkering i sommer på min fredelige lille plass her i landet…


Og det er ikke bare hverdags biler som har vært parkert rundt om her den siste måneden..


Og store brum,, brum’er og noen enda større,,,



Men det var jo mye annet som skjedde denne lørdagen her.. så jeg tar med en kjapp titt.. så får jeg i alle fall brukt noen av de bildene..



Og bålkaffe og sprelske vafler som fikk meg til å mimre om gamle folkeeventyr,,,, Det var første gang jeg så sånn bål pannekake jern 😀


Og vakker musikk hører jo med…


Da håper jeg at jeg ikke har slitt ut tålmodigheta til folket med aaaalt for mye bilprat 😀

 

Bilder: Jan Håkonsen

14 kommentarer
    1. Nå har ikke jeg enda rukket å lese del 1 og 2, men det må jeg nok gjøre etterhvert 🙂
      Det er kjekt med stevner og aktiviteter hvor store og små kan leke seg litt, og dyrke sine interesser 🙂 Traktorer er ikke akkurat det kjøretøyet jeg kunne ønske å ha selv. Men artig å se på da 😉
      Her på et av kjøpesentrene er det også et sånt skilt om parkeringsvakten. Setter pris på at de holder seg borte ja 😉
      Tørrfisk er godt. Både i baccalao og i andre retter. Og også som snack 🙂 Fikk lyst på baccalao til middag nå. Det skal jeg jammen lage senere til uken 🙂
      Ha en fin uke 🙂

    2. Min matgale verden: Ler.. ja det var litt moro.. for det var siste rest av røra og så skulle det gjøres litt elegant… og da havnet pannekaka i en elegant bue i lufta og med et nydelig nedslag på brosteinen 😛

    3. Eva: Takk og takk.. du får lese når det er stunder for det. Jeg har vært på hælene flere ganger i sommer. 🙂 Mye godt i fiskeveien.. vi hadde jo noen kg med klippfisk med oss fra Lofoten 🙂 Kos deg og ha en fin uke du også 🙂

    4. Jeg er egentlig svært lite bil – interessert, men det skiltet om parkeringsvakter, DET likte jeg.;)Foreløpig er det gratis parkering i Brumunddal, men det er begrenset hvor lenge man får stå på samme plass. Tror forresten ikke det er så mange som sjekker hvor lenge man står parkert.:)

    5. karidansen: Her er ingen begrensninger og ganske liberalt. Hele sentrum brant jo ned midt på åttitallet.. og det ble bygd opp gjennom et større prosjekt.. med bilfri indre kjerne 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg