Nå er det slutt…

Da kom høststormens først klinkende klare tale.. NÅ er det slutt.. sommeren er over for godt. En sommer som har vært så blandet, men med en vakker høst som vi skal være takknemlige for. Men det var vel på tide at jeg “våknet” før det gikk med meg som med denne karen..


For jeg syns jo ikke det er lenge siden jeg bar opp Fuchsia og Geranium fra kjelleren etter overvintring og satte de i drivhuset,,


Og skrev i vårens snø.. at  NÅ er det endelig vår….


Nå må jeg jo innrømme at både kattebildet og dette har jeg ærlig og redelig stjålet på Google 😛 Men det må jeg jo ha lov til når jeg ikke kan huske at blomstene på terrassen har vært mer frodige enn i år. Nå er ikke jeg noen stor mann.. men jeg føler meg jo ikke veldig mye større når blomstene når meg under haka nesten..



Disse bildene er tatt i stupmørket nå i kveld mens høst stormen raser rundt i Nordland. Nå er det jo ikke så ofte at den tar så godt her jeg bor.. men den ga beskjed om at jeg snart må berge inn de plantene som skal overvintre i kjelleren…


Snufs,, det er vel en kjensgjerning.. men de er jo fulle av knopper og blomster..  at det skjærer i hjertet bare å tenke tanken….


Men alt har en ende.. sånn er det bare 🙂 Det går som regel over når frøkatalogen kommer.. 😀 da er det ”påann igjen… ”

Åja,, dere lurte på det der med størrelsen på Fuchsia? .. ja jeg overdrev vel litt da.. og Geranium’en er ikke mye mindre..


Og for å være sikker.. så får dere ett uten det ”ugresset” i midten 😀


Og med så takker jeg for årets sesong.. fra små frø og kosestunder med mine babyer i drivhuset.. og håper at disse overlever kommende vinter i kjelleren 🙂

 

26 kommentarer
    1. Helt enig ,det er veldig trist, særlig i år hvor vi ikke har kunnet nyte blomsterfloret, en drittsommer rett og slett. Nå har høsten reddet inntrykket bittelitt ,men for min del er det ikke det samme, men du verden takker så mye for deilige dager. Så setter vi blikket mot jul,elsker julen, og et par mnd etter det , er det drivhus igjen, går så fort så. og optimist som jeg er blir det en heidundrende flott sommer til neste år 🙂 Men nå må verandaen tømmes og vedbua på plass, det er en tid for alle ting, det blir koselig det også 🙂 Trøsteklem <3

    2. Jeg synes det er ganske vemodig når man må rydde vekk sommeren. Men da gjelder det å glede seg til neste vår. Håper dine planter overlever, og at du finne nye fine frø å så! Ha en fin dag i høsten! 🙂

    3. Det var noen utrolig flotte planter, sjøl om de ikke rekker deg til haka! Du har hatt mye jobb med dette, og jeg skjønner at det er vemodig å “pakke dem bort” når de er så fine! TAKK FOR TITTEN! 🙂

    4. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Ja sånn er det bare.. jeg må jo få potta om de største.. orker ikke bære ned de tunge urnene.. så det så.. men jobben må jo gjøres 🙂

    5. natheless: Takk skal du ha. Alle overlevde i vinter.. så vi får se. Utfordringen er jo å huske å gi en skvett vann av og til i vintermånedene 🙂 Kos deg i høstdagene du også

    6. Lillemor , madammen,konemor og: Ja du har så rett så.. Det er liksom ikke det samme .. men ære være de flotte høstdagene som gjorde overgangen til vinteren betydelig lettere. Og at tida går fort er det ingen tvil om. Så jeg satser på at du har rett om neste sommer. Og jula er jo en herlig tid.. og da har vi jo hjemme alene jul.. for det meste. <3 Klemmer tilbake og takker for trøsten <3

    7. Ja nå er det over for denne gangen. Været snudde brått det får man si. Ser jo at du har mye jobb foran deg men det er jo forhåpentligvis litt koselig arbeide også……. Sier jeg, som kun har syv – åtte potter å ta vare på….. Må også potte om de største siden de keramikk-krukkene er alt for tunge til å bære ned i kjellern. Foreløpig står alt i garasjen… Ha en fin høst uansett.

    8. Koselig innlegg. Høsten kommer enten vi vil eller ikke. Jeg skal sydover på høstferie. Samtidig gleder jeg meg også til å komme hjem til krisp og frisk høstluft. Ha en fin dag. ;0)

    9. Miss Imperfektum: Ja det føltes jo veldig brått.. siden det ble så bra høstvær som det ble 🙂 Og alt arbeid med blomster og sånn er jo bare herlig. 🙂 Joda,, leeer.. noe kunne man unnvært. Det er jo spennende å se om noe overvintrer, men med litt stell så går det nok bra. Ha en fin høst du også 🙂

    10. Men du forbereder deg jo til neste år, og koser deg vel med det også. men jeg er enig…ikke SÅ moro at den snøen er på vei igjen snart…som vi vinket så glad farvel til i mars… Men blomster blir det igjen…til neste år…Og busker og trær vil igjen glede seg 🙂 Og vi vil igjen få gjette på antall planter i drivhuset ditt…eller? 😀

    11. frodith: Takk skal du ha..jeg gremmes litt over at jeg ikke rakk den frogginga.. men skitt.. det kommer flere sjanser regner jeg med 🙂 Jeg tenker det kommer noe fra meg.. men skal tenke litt utover høsten åssen variant det blir 🙂 Ha en fin kveld

    12. Jeg har vært mere heldig enn fornuftig.
      Dekker de til inn mot veggene på huset og satser på det beste.
      Vi har jo ikke fult så mye snø og kuldegrader i Bergen over lengre tid vanligvis, men til og med den lengste vinteren tålte mine planter min behandling.
      Så vi krysser fingrene i år også::)

    13. Jeg kan ikke hjelpe for det, men sommeren har liksom vært veldig fraværende dette året. Men det har jo vært desto kjekkere å besøke bloggen din, og se på blomsterprakten du har fått til, med den korte sommeren du har hatt. Trist å måtte ta inn planter som enda ikke er ferdige med blomstringen. Men sånn er det jo bare. Flott er det uansett, det du viser frem. Jeg er mektig imponert 🙂

    14. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Jeg tror nok jeg må ta meg bryet i helga med å få det meste ned i kjelleren. Men nå har det jo regnet syndeflod i noen dager. så skulle gjerne fått litt sol og opptørking først 🙂 Og det er nok ganske så forskjellig klima i dette landet..særlig vinterstid

    15. Eva: Takk skal du ha 🙂 og takk det samme 🙂 Nå har det jo regna noe vanvittig siste uka.. så det er rimelig vått.. så jeg håper det kommer litt tørke så de får tørke litt opp først 🙂 Ha en fin helg

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg