En barte opplevelse som vekker minner..

Jeg har jo hatt både skjegg og bart et par perioder i mitt liv. Og jeg husker godt nest siste gangen jeg tok skjegget mens kona var på jobb, og kom inn i stua og skremte vettet av begge guttene mine. Men det er veldig lenge siden.. nå er de godt voksne og begge på Facebook. Og det er også gulljenta vår, eldste barnebarnet og eneste jenta i flokken på 5. Hun blir jo snart 22. Men i dag fikk jeg meg en opplevelse som vakte både minner og ettertanke..  jeg så en sånn en.


,, og hvor så jeg det?? Jovisst på,, riktig,,,


Og den satt behørig påklistret mitt nest eldste barnebarn… Da datt det ned noen minner og ettertanker i mitt gamle hode.. det er jo ikke lenge siden han var med og hilste på denne karen…


Og gikk kledd som han.. og sang og hørte på denne.. oppatt og oppatt og oppatt.. Så klikk inn om du vil høre..

HER

Ja det er nok ingen tvil. Man begynner å dra på årene. Men vi gjennomførte å ta med alle barnebarna til Sabeltanns Rike, når de fylte fire år. Det var store opplevelser for både ungene og for oss. Selv om det å dra med seg fire spill levende gutter inn i Dyreparken i Kristiansand kan være en utfordring. Og nå sist for fire år siden..  var alle fire guttene med. Men ikke gulljenta… Da bodde vi her..


Det var full fart og stor spenning siden vi skulle på show på kvelden.. men vi måtte jo se oss om først.. og hva var det første vi fikk øye på..


Man kunne merke den andektige spenningen som dukket opp i guttene..  og minste karen ble såpass andektig at han tok et skritt tilbake..


Men vi var jo rundt overalt og kikket.. og her kommer noen glimt..


Men freden varte ikke lenge.. før det var “full fyr” rundt oss..


Men heldigvis var det et effektiv og mobilt brannvesen der.. og guttene fikk nærkontakt med både røvere og tante Sofie..


Og vi var ute på tokt med Den Sorte Dame..


Og det var action på hele turen.. med kanoner og smell og det som hører til..




Men nå må jeg jo skynde meg å legge til, at han gutten med bart som åpenbarte seg på Facebook har lov og er gammel nok. Det var nok bare farfaren som fikk seg et flashback og en tanke vekker. Og den fortsatte jo….  for siger og skrive så er jeg jo…

Akkurat.. oldefar!!! Og da kom neste åpenbaring.. det er jo bare tre år til oldebarnet er i den alderen barnebarna var da de fikk tur til Sabeltanns Rike.. så hvem vet…..

Hiv o hoi… 😀

Ha en nydelig helg 🙂

8 kommentarer
    1. Her var det nok mange som kjente seg igjen, Vi har vært sørover med både barn og barnebarn diverse ganger opp gjennom årene. Denne uka gikk turen fra Skedsmokorset til Dyreparken i Kristiansand, da var det dattera mi og den yngste som var nedover, mens de to eldste var hos meg. Det hadde vært en knallsuksess, spesielt Kardemommeby hadde det vært vanskelig å løsrive seg fra.

    2. Du er heldig du som får mulighet til å fortsette å dra til Kaptein Sabeltann tenker jeg 😀 Trenger jo en unnskyldning for å dra…og de kommer visst på løpende bånd for deg 😀 He-he

    3. Ja, – tida går….og Sabeltannfeberen herjet her i huset også i noen år. Hvis jeg får barnebarn etter hvert, så kan det jo hende at de også får sin Sabeltann-periode! 🙂 Lurer på hvordan du så ut med skjegg og bart – om du hadde “Trimmet” det eller om du så ut som en “Skaubjønn”! 😉

    4. Liv: Ja det er spesielt selv om det ikke er på høysesongen.. og da er det jo sikkert fredeligere også. Vi får nå se hva som skjer. vi har jo trivdes der uansett. Men om det blir tur med oldebarn så vil sikkert barnebarna både her og de på Skedsmokorset være med på tur 😀

    5. frodith: Ler. ja sjarmen er jo at de som har vært med før vil være med flere ganger. ikke for ingenting at jeg har sjuseter 😛 Men ikke svarten at jeg kjører opp til buss sertifikat 😀

    6. karidansen: Det må du gjøre.. det er bare helt herlig.. Og jeg var nok for det meste trimma i skjegget.. men hendte vel at det vokste litt i meste laget 😛

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg