Endelig…

Alle som har fulgt meg på bloggen en stund, vet at jeg har blogget om etablering av et damelag i håndball her i bygda. For cirka 20 år siden så kokte det av håndball entusiasme her, og folk gikk mann av huse for å få med seg hjemmekampene. Og i går var endelig første hjemmekamp en realitet..

Rognan – Alta


Og hvorfor denne interessen? Med minner fra 20 år bak i tida, så tror jeg fullt og fast på at et engasjement som et sånt lag klarer å skape – om de lykkes, så har det store og positive samfunnsmessige betydninger. Særlig i ei lita bygd som vår. Det kan snu det negative til det positive, skape fremtids tro og vilje til å satse. OG det er kanskje den beste markedsføring av bygda som er mulig å få.

Resten av innlegget blir mye bilder, som jeg håper taler for seg selv. Bildene er ikke av beste kvalitet, men det var litt kummerlige forhold for fotografering oppe på tribuna 😀 Salen var fylt med 400 elleville entusiaster. Og TRO meg, bedre hjemmepublikum skal man lete lenge etter…

Før kamp, billetter og program og oppvarming.


Lagene presenteres og klar til kamp, tribuna er fullsatt.

Rognan i forsvar.

Rognan i angrep.


Kamputvikling.


Så var det slutt – takk for kampen.


Og hva ble så sluttresultatet…


Kanskje det kan leses ut av disse bildene..


Vel blåst jenter – dette blir moro.

Og for de som ikke vet det men har muligheten til å besøke Saltdalshallen. Så er neste hjemmekamp i dag, søndag 25. oktober klokken 12.00 (vintertid). MØT OPP! Da kommer Bardu på besøk.

 

Bilder og tekst: Jan E. Håkonsen

16 kommentarer
    1. Vi hadde også en slik opptur i håndball miljøet her, den gangen jeg var ung – folk gikk mann av huse for å se på kampene. Pr i dag vet jeg ikke hvordan det er – sluttet med håndball da jeg var 35 år, og etter det har jeg ikke engasjert meg på noen måte. Ha en flott søndag 🙂

    2. Det er jeg sikker på at du har helt rett i. Har sånn sansen for engasjement i lag og foreninger. …og den positive påvirkningen det kan ha i ei lita bygd. 🙂

    3. Bra med noe slik som skjer på et sted..og at folk blir engasjerte :)) Har vært spennende med Mjøndalen og fotball i år også..men det ser dårlig ut nå da….
      Gøy å se bildene her også…fine blide jenter ser det ut til :)) Ønsker deg en fin søndagskveld :))

    4. karidansen: Takk skal du ha.. jada.. jeg var der i dag også.. faktisk som mopper’ men nå var det jo ikke noe svette på gulvet så jeg kom ikke utpå 😛 Bakgrunnen er jo at jeg ble spurt om å hjelpe til med å få sponsorer til laget.. og hånket inn noen kroner til de 🙂

    5. annebe: Ja det er bare artig..og synd når det går andre veien.. men sånn er det med så mye 🙂 Men håper det går bedre neste sesong. Og de vante dagens kamp også 🙂 Regner med du har lagt deg så da får jeg ønske en fin mandag 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg