Ensomme turer..

Det blir mange ensomme turer, litt med bil men aller mest med tog.. Det går faktisk fortere disse 10 milene den ene veien, og da kan man slumre litt og tenke masse. Det er turer med forventninger som jeg gjør så veldig gjerne, når det ble som det ble.  Tidlig lørdag morgen så det sånn ut etter meg..


Neppe noe å skrike over for i midten av November, men jeg var i alle fall den eneste “Brøytebilen” den morgenen. Og jeg trenger jo ikke koffert heller for en natt på Sykehushotellet. 😀 Det er skift til madammen, så tenk. Men det er jo greit å holde handa i noe… 🙂


Ikke all verdens tidlig for en morgenfugl, og bare litt forsinket så da kan jeg la kamera titte litt rundt..


Det er mørkt på denne tida, selv om nysnøen gjør det litt lysere..



Og der kom jammen bussen også. Den går jo samme veien på samme tiden, men som regel med lite folk..

Men jeg speider etter toget, det går fortere og jeg trives på toget. Og dette er natt toget som kommer fra Trondheim..


Der hører jeg det.. og lyd er ikke så lett å ta bilde av.. men det kom og jeg kom meg om bord..

Hmm, kafe vogn ja.. kanskje en kaffe kopp på turen… ?


Nei forresten, jeg nyter heller utsikten, og ser lyset som sakte siger frem. Så får jeg ta en kaffekopp med ho mor når jeg kommer på sykehuset. Det blir så mye bedre å holde henne i hånda enn trillebag’en 🙂

Bilder og tekst: Jan Håkonsen

 

20 kommentarer

Siste innlegg