Lindring..

Når man fester noen tanker på papiret når sommer går over i høst, og finner de igjen når høst er gått over til vinter – så kan det bli litt sånn årstids forvirring. Men tankene  passet nå – og det hender her nord at årstidene kommer litt hulter til bulter. Så da blir det som det blir…

 

Jeg deler et streif av en varm liten vind.

Som stryker så mildt over håret og kinn.

En sakte hilsen fra sommerens svale.

Som tenkte seg om, før den fant sin dvale.

Den søkte seg inn mot ditt slitne blikk.

Gråt en tåre for smerten du fikk.

Klemmer deg kjærlig og aldri forsvinner.

Når dagen er over blir tankene minner.

 
Nå vil jeg som vinden finne din tanke.

Klemme og kjenne at hjertet vil banke.

Der minnene skapes fra første sekund.

Og deles med glede i denne stund.

 

Når smilet ditt lyser og øynene glitrer.

Jeg kjenner det kribler og erter og smitter.

Da føler jeg gleden varme mitt indre.

Da vet jeg at høstvinden ville deg lindre.

 

Nå kan vi takke, de smiler og vinker.

Sommer og høsten med bråhast forsvinner.

Men der fremme er håpet som blinker.

Det vonde er verst før det ender som minner.

Tekst og noen bilder er mitt 😀 Ha en nydelig fredag hvor du enn måtte være.

23 kommentarer

Siste innlegg