Mimrestund og redigering, siden jeg snubla inn på Topplista.

Dette innlegget ble publisert for to år siden. Jeg tok meg en tur i arkivet av to grunner, den ene for å se hvordan redigering fungerer på den nye plattformen.

Den andre var for å mimre litt fra den tida man hadde et forhold til om noen LESTE det man skrev. I dag oppdaget jeg plutselig at jeg var på Topplista på Blogg.no. Nr 78 i landet. Da måtte jeg jo feire med å mimre litt.

Du prøve og ville med ønsker og håp.

Og sitte der stille som herligste tåp.

Kanskje den snille, og slett ikke slemme.

Men ennå den ville som hever sin stemme.

Kanskje du bare sitter og “pønsker”.

Det siste ordet er nordnorsk som mest.

Det betyr at du “tenker og ønsker”.

Ønsker som best, eller var det som verst?


Men vi står han av, tror jeg…..


Det laver ned. Himmelens sluser er “raus”.

Når våren ertet og viste et glimt.

Da våknet vinteren opp og sa stopp:

«Ta dette hint, jeg skal være på topp».

Du allmektige fader, da tok han “laus”

Nå laver det ned, himmelens sluser er “raus”.

Ha en riktig god helg hvor enn i Vinterlandet du befinner deg 🙂 

#rim #poesi #vinterlandet #snø #vinter #godhelg

14 kommentarer
    1. Fine tanker om vær og vind. Skummelt hvilke krefter det kan romme. Har virkelig lavet ned hos deg ja, her blåste det så det knaket i veggene i natt, skummelt. Synd om du ikke får brukt drivhuset, men det var kanskje andre ting som skulle bety mer dette året.

    2. Min matgale verden: Hvis helsa kommer på plass til madammen så skal vi jo reise en del i vår,, sommer.. men bare i Norge da. Var liksom derfor,, ikke lett å få noen til halvdags jobb med å passe drivhus 😛

    3. Litt av et vær! Her har sønnavinden smeltet ned snøen til is! Ikke drivhus? Men du han jo sitte der inne å drikke kaffe da. Bruk det som et lysthus med tørre kvister, stearinlys og kos. Da behøver du jo ikke å tenke vanning, og dere kan reise og kose dere. Jeg skulle gjerne ha terrassen full av sommerblomster, men vi er alt for mye borte i sommerhalvåret til at det er mulig. Her blir det takløk i potter og kvistpynt av bjørk, sammen med pene steiner og lys.Koselig det også.Er vi hjemme litt over tid, så kjøper jeg meg heller en blomst eller to. Ha en fin dag og hils til frua!

    4. natheless: Leer… det var en god ide 😀 Har jo brukt enormt med tid der da .. 🙂 Man må tilpasse seg og finne måter og gjøre det på som passer best. Hilser tilbake 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg