En rusletur..

I dag måtte jeg ta meg en rusletur. Og tok med meg kamera og tenkte litt på litt av hvert. Jeg ruslet rundt på et friluftsområde som ligger ved fjorden og langs elva som renner gjennom dalen vår.

Det var ikke mye liv eller båter i den gamle småbåthavna, den fryser jo til på vinteren siden innløpet går ut i elva.


Ikke mye liv å se utover fjorden heller, men det hender jo det er en og annen båt å observere.


Ikke mye liv på ballsletta der ned heller, men vi har da andre fotballbaner ikke så veldig langt unna..


Trodde faktisk lenge at livet i fjæra med båtbygging var over for evig og alltid..


Men det stemmer jo ikke, her er mer båter rundt her enn det har vært på mange år..


I bygget til høyre er det etablert en virksomhet som reparer og bygger om gamle båter.. og i bygget bak er det eldste skipsverftet som nå er blitt kultur hus og rommet en mengde konserter og aktiviteter i helga under Blåfrostfestivalen.


Og i de gamle bryggene foregår det også kulturelle aktiviteter, i alle fall til tider..


Så det er mye nytt som speiler seg i glansen av gamle tider, som båtene speiler seg i den blikk stille fjorden..


Men jeg må innrømme at det muntlige språket mitt ikke gjenspeiler seg i teksten her.. eller i boka mi som kommer om noen uker. For det gikk "vaskemaskinreparatøren" en høy gang her. For her fungerte ikke skriftvalg eller skriftstørrelsen. Og teksten hang seg opp i eninga.. fader som jeg plagdes. Så jeg håper det ikke kom med noen av de glosene.. da gjenstår det bare å se om jeg får publisert dette.


Ha en vakker og bannefri dag 😀
 

 

22 kommentarer

Siste innlegg