Klarte ikke å dy meg…

Som jeg har blogget om før så skulle drivhuset i år sett ut på dette viset,,,


I fjor hadde jeg jo ca 800 planter der inne.. da så det sånn ut..


Men som vist i et annet innlegg så måtte jeg bare så noen sorter.. men bare fire..  men ble jo mye senere enn vanlig..





Men jeg er i gang..  Men så mye som vi skal reise, så er jeg spent på hvordan det går.. Men går det bra så er det det omtrent sånn det kommer til å se ut med det jeg har sådd selv..


Spanske margeritter i tre farger.. og selvfølgelig stemor,,


Og lobelia som vi bruker mye av.. og til slutt ”Middagsblomster” – med et håp om en solrik og varm sommer..



Og mens jeg lette etter bilder fra fjorårets ”produksjon” fant jeg et vårdikt som har sneket seg unna boka mi.

Vårens kraft

Kjenner du det kribler i tanker og sinn?

At det brenner og banker og våren vil inn?

Eller er du blind? Blind for vårens forførende kraft.

Blendet av tårenes slørende makt, som ville slukke alle sanser?

De vare sanser som bare vil våkne og klukke i takt.

Sammen med bekker om kranser seg på vakt mellom lyng og is.

Vårens bris stemmer i og vil viske vekk alt som gjemmer glede.

Syng sier den, og vil liste seg inn og være tilstede.

Ville ditt liv deg så ille?

Nekte deg vårens vind som rusker deg stille i ditt hår?

La vårsola skinne bort alt det vonde fra i går.

Vårsola vil vinne, men kjenner du skjelver av frosne lengsler.

Fastfrosne stengsler for alt som vil frem.

Kjenn og føl og lukt og hør!

Vårens kraft er din venn.

Hør bare, og kjenn duften av gryende liv. 

Det spretter og lever i kratt og i siv.

Den fjerner det siste slør fra ditt blikk.

Nå trenger vårens varme inn og finner det smilet du fikk.

Da du møtte din første vår og ditt liv var uten vonde sår.

Nå kribler det i tanker og sinn, når vårens kraft er sluppet inn.

 

Ta kontakt om du vil kjøpe boka mi, den er ikke så verst om jeg skal si det selv. Og er man stolt av noe så har man lov til det. Forlaget anbefalte en pris på kr 300,- og må den sendes i posten så koster porto kr 40,-

 

Telefon/SMS – 91796498

Mail – [email protected]

 

 

 

19 kommentarer

Siste innlegg